Оспорват непорочното зачатие на Дева Мария, кой е истинският баща на Исус?
От самото начало има такива, които се съмняват в девствеността на Мария. Някои равини и римски източници твърдят, че Исус е син на римски войник на име Тиберий Пантера
От всички истории в Библията, девственото зачатие и раждането на Исус Христос често предизвикат саркастични коментари. Това, че Дева Мария е била недокосната, за мнозина е най-голямото чудо в Библията, пише Труд.
За много съвременни читатели това е мит, докато Църквата продължава да прокарва твърдението, че Мария и Йосиф никога не са спали заедно. Митове и легенди за Мария се разпространяват от началото на възникването на Църквата и някои са просто скандални.
Любовница на римски окупатор
От самото начало има такива, които се съмняват в девствеността на Мария. Някои равини и римски източници твърдят, че Исус е син на римски войник на име Тиберий Пантера и че Мария измисля историята за девицата, за да скрие факта, че е изневерила на годеника си с член на потисническата армия. Това е малко вероятно, защото хората от Назарет всъщност не влизат в контакт с римляните, но мнозина приемат този мит доста сериозно.
История от втори век „запълва дупките“ в биографията на Мария. Ранните години на нейното детство я представят като предана девица със специален статут и едва на 16 години тя забременява с Исус. В тази версия, Йосиф не само й казва, че се срамува, но и негодувайки пита „откъде се взе това в утробата ти, ако не си „познавала човека“.
Но Йосиф е силно вярващ за разлика от жена на име Саломе, която заедно с акушерка преглежда Мария, за да докаже на Йосиф „че неговата девица не е възможно да бъде бременна с божие чедо“. Мария се подготвя за гинекологичния преглед и докато Саломе го прави, ръката й буквално се запалва и приема формата на ангел. Саломе се разкайва силно и ръката й заздравява.
Зачената без грях
Според католическите догми непорочно заченат е не само Исус, но и самата Дева Мария и върху нея не пада първородният грях. Самата Мария е необичайно зачена, ако се вярва на стар текст, който в случая на майка й говори за непорочно зачеване (ако изхождаме от предпоставката, че сексът е грях). В една история, на майката на Мария също й се явява ангел, докато е разделена от съпруга си за една година. Когато се срещат отново пред Златната порта в Йерусалим, те се прегръщат нежно и тя забременява и ражда Мария.
Всичко това е свързано с вековни дебати за връзката между секса, греха и плътската любов, но също и че се раждаме с бремето на първородния грях на гърба си, а Мария, трябва да бъде освободена от него и тогава тя също трябва да се роди без акта на греха. През 1438 г. Пий IX официално подкрепя идеята, че Мария е зачената без грях, но тезата става доктрина едва през 1954 г.
Бабата на Христос се омъжва три пъти
Майка на Мария, от друга страна, вероятно е била омъжена три пъти. Въпреки че не се споменават в Новия завет, имената на родителите на Мария са Анна и Йоаким. Анна е светица, особено почитана през Средновековието. Праведните Йоаким и Анна дълго време нямат деца. Желанието и молитвите им към Бога са толкова искрени и всеотдайни, че най-накрая той се смилява над тях и изпълнява молбата им. Един ден, докато Анна работи в градината, при нея се явява ангел и казва: „Анно, ще родиш дъщеря и ще я наречеш Мария!“.
Защо Анна се омъжва три пъти? Така че да се реши проблема с братята и сестрите на Исус, споменати в Библията. Как биха могли да съществуват, ако Мария е вечна девица. Преводачите казват, че това всъщност са неговите племенници, деца на децата на Анна, и че не би било необичайно по това време да са отглеждани заедно и да се наричат братя.
В същата история се споменава, че след смъртта на Йоаким, Анна се омъжва още два пъти - за Клопас и накрая за Соломас. Всеки от браковете й произвежда съответно дъщеря на име Мария (Дева Мария), Мария от Клопас и Мария Саломея. Но това по-късно е малко споменавано, защото не показва Анна в най-добрата светлина, пише The Daily Beast.
Не ражда в кръв и болка
Самото раждане е болезнено и трудно преживяване, въпреки факта, че в ренесансовите картини Мария изглежда напълно спокойна след раждането. Няма кръв, пот или плацента на пода. Това е не само художествена свобода, но и цяла богословска традиция, защото болката от раждането е наказание за жените за греха на Ева и тъй като Мария "на себе си" няма този грях, значи тя няма болезнено раждане, така че тя е спокойна, щастлива след този акт и доволна. Някои текстове за нейната бременност и раждане споменават толкова много удоволствие, че изглеждат почти еротични.
Също така Мария не изпитва болка или мъчение по време на смъртта си и може би не е мъртва. Легендата разказва, че Мария не претърпява никаква физическа болка. Според някои традиции тя дори не е умряла. Някои казват, че просто е заспала и е отишла в рая, докато други (особено ортодоксалната традиция) казват, че просто е отишла в рая, без да умре, в съня си или нещо друго. Но във всеки случай всичко се случва без болката, която често свързваме със смъртта.