Тази руска стока е по-известна дори и от водката и Калашников
Колкото и да не ви се вярва, това е анимационният сериал „Маша и Мечока”
Даже известността на Толстой, Достоевски и нобелистите Солженицин и Пастернак заедно, не могат да се мерят с успеха на „Маша и Мечокът”.
В Щатите детският сериал зае място в топ десет на най -гледаните детски филми, наред с „Том и Джери”. Наричат го руски феномен. Получи наградата Kidscreen, което е „Оскар” за най-добра анимация.
Назад във времето, сензация предизвика сериала „Ну погоди”. Поляците, например, са сложили главните герои - Заека и Вълка в сребърна колекционерска серия „анимационни герои”.
Други обичани детски герои са „Чебурашка” и „Крокодила Гена”, а през далечната 1957 година „Снежната кралица” е прожектирана в десетки държави.
„Маша и Мечокът” дължи успеха си и на това, че учи децата на добрина, възпитава качеството приятел в нужда се познава, кара ги да се смеят.
Не от вчера на Запад придават понякога на руските културни успехи привкус на руска пропаганда. Например „Война и мир” на Толстой е определяна като милитаризъм, а „Престъпление и наказание” на Достоевски като православна пропаганда.
Героите от „Маша и Мечокът” са измислени от Олег Кузовков през 2007 г., който е аниматор и създава филмчето за излъчване в Ютюб. Но две години по-късно в 2009 година по поръчка на анимационно студио „Анимакорд” започват да се правят сериалите за вечерно детско телевизионно предаване.
Успехът е мълниеносен. Веднага сериалът е включен и в рекордите на Гинес за 2019 година. Досега 50 милиарда зрители са го гледали в Ютюб. Той е продаден в 120 страни.
Има приходи от 300 милиона долара и куп производни като стикери, книжки, видеоигри, ишъртки, шоколади, играчки, пощенски марки. От години „Маша и мечокът” получава световни награди, децата го гледат постоянно, а вече и много момиченца носят името Маша.
Силвия РАДЕВА, БЛИЦ