Nokia опитва да преоткрие себе си след като се раздели с производството на мобилни телефони и възнамерява да направи това в една нова продуктова категория, която тепърва очаква своя бум – виртуалната реалност. Финландската компания представи първата си камера за виртуална реалност Ozo през лятото, но едва сега е готова да сподели останалите детайли за цена и наличности, пише "The Verge", цитиран от mobilebulgaria.com.
Както може да се предположи устройството съвсем няма да е евтино, тъй като ще е предназначено за компаниите, създаващи съдържание. Цената на камерата, която може да записва 360 видео и звук, ще струва 60 000 долара и ще се появи на пазара през първото тримесечие на следващата година.<br /> <br /> По този начин Nokia ще се опита да си запази място в тази нова категория, която в началото на следващата година ще стане значително по-интересна. Тогава очакваме на пазара да се появят устройства като Playstation VR, Oculus Rift и HTC Vive, които са значително по-мощни от сегашните решения като Google Cardboard и Samsung Gear VR и обещават да осигурят по-качествено преживяване на потребителите. Те ще изискват и връзката с високопроизводителни компютри или игрови конзоли. Стратегията на Nokia за ранно лидерство при създаването на съдържание за виртуалната реалност повтаря тази при мобилните й телефони преди десетилетия.<br /> <br /> Ozo е продукт на Nokia Technologies &ndash; това е подразделението на компанията, което се занимава с управление на огромното портфолио от интелектуална собственост на Nokia. Това позволява на камерата да се възползва от огромната експертиза на компанията по отношение на оптика, камерa, изображение, звук и т.н. Решението ще осигури и възможност за мониторинг на заснетото в реално време, което досега не се правеше, заради нуждата от големи изчислителни способности на снимачната площадка. Камерата ще е налична и през различни услуги за наемане на техника, така че ще бъде достъпна за повече творци, но Nokia възнамерява да пусне и по-евтин вариант за обикновените потребители.<br />