Пазарът на таблети продължава да се свива. Продажбите намаляват, като основната причина са смартфоните с големи екрани, или т.нар. фаблети.
През първото тримесечие на 2016 г. в света са доставени 35,2 млн. таблета, което е със 7,9% по-малко спрямо същия период на миналата година<br /> <br /> През първото тримесечие на 2016 г. в света са доставени 35,2 млн. таблета, което е със 7,9% по-малко спрямо същия период на миналата година.<br /> <br /> Пазарът на таблети продължава да се свива. Продажбите намаляват, като основната причина са смартфоните с големи екрани, или т.нар. фаблети.<br /> <br /> През първото тримесечие на 2016 г. в света са доставени 35,2 млн. таблета, което е с 35% по-малко спрямо предходното тримесечие и със 7,9% по-малко спрямо същия период на миналата година, по данни на TrendForce.<br /> <br /> Според анализаторите, пазарът на таблети страда силно от нарастващата популярност на смартфоните с големи екрани. В резултат на това, делът на 7-инчовите таблети е намалял от 51% до 40%, като същевременно делът на устройствата с 11-инчови екрани е нараснал от 1,5% до 10%.<br /> <br /> Лидер на пазара за таблети е Apple с продажби в размер на 10,3 млн. през тримесечието, което носи 36% спад на компанията спрямо предходните три месеца и 18,8% спрямо същия период на миналата година.<br /> още по темата<br /> <br /> На второ място е Samsung, който е продал 6,5 млн. таблета в периода януари-март, като също регистрира спад &ndash; съответно с 30% спрямо Q4 2015 и с 26,5% спрямо Q1 2015.<br /> Третото място си оспорват Amazon и Lenovo &ndash; двете компании са продали по 2,2 млн. таблета за разглеждания период.<br /> <br /> След тях се нареждат Huawei с продажби в размер на 2,0 млн. броя и Microsoft, която е успяла да пласира 1,0 млн. таблета.&nbsp;