Nokia планира да наеме десетки технически специалисти, Android разработчици и търговци. Това е ясен знак, че финландската компания се готви за завръщане на пазара за мобилни телефони и друга потребителска електроника, съобщава Ройтерс. Обявите за работа са публикувани от подразделението Nokia Technologies в социалната мрежа LinkedIn. Компанията търси трийсетина специалисти, вкл. дизайнери на продукти и разработчици на потребителски интерфейси.
Една от позициите, например, е за старши разработчик на устройства за връзка. От кандидата се изисква над 5 години опит в разработките на база Android и програмирането на C++. Избраният специалист ще работи по нови потребителски продукти в областта на здравето.<br /> Според представители на компанията, създаването на нови продукти, вкл. мобилни телефони и видеокамери, влиза в стандартните задължения на някои от 600-те служители на Nokia Technologies. Подразделението вече пусна едно Android устройство - таблета Nokia N1 в партньорство с тайванския производител Foxconn.<br /> <br /> В края на юли тази година Nokia Technologies представи камера за панорамно видео Ozo. Устройството за виртуална реалност е оборудвано с осем сензора и осем микрофона, разположение по такъв начин, че да заснемат панорамно изображение и звук (почти на 360 градуса около оператора).<br /> <br /> По-рано главният изпълнителен директор на Nokia Раджив Сури разкри намерението на компанията да се върне на пазара за мобилни телефони. Nokia няма да строи заводи и да произвежда сама продуктите, а само ще ги разработва и ще предоставя лицензи на партньори.<br /> През април 2014 г. Microsoft погълна подразделението Nokia Devices &amp; Services, което развиваше бизнеса с мобилни телефони и притежаваше няколко завода. Освен това Microsoft получи правата за търговската марка Lumia, съобщава technews.bg.<br /> <br /> Съгласно споразумението със софтуерния гигант от Редмънд, Nokia няма право да пуска мобилни телефони до края на 2016 г. Очевидно, след изтичане на този срок Nokia ще се завърне на пазара, а шансовете й за успех са големи, предвид все още много силната марка в съзнанието на потребителите. /БЛИЦ