Попълнете търсена ключова дума или фраза

Първият в света ловец на астероиди излита към Космоса

https://blitz.bg/lyubopitno/tekhnologii/prviyat-v-sveta-lovets-na-asteroidi-izlita-km-kosmosa_news183012.html Blitz.bg

Ще засича заплахите за Земята

Отава, Канада 18 Февр. 2013, 16:02 1282 прочита 0 коментара
Първият в света орбитален телескоп-ловец на астероиди ще бъде изведен в орбита на 25 февруари, съобщиха от Канадската космическа агенция. По-рано се очакваше телескопът да бъде изведен на геостационарна орбита на 18 февруари, но се наложи датата на старта да бъде коригирана, предаде ИТАР-ТАСС
Спътникът за наблюдение на околоземни обекти ще бъде доставен в космоса от индийска ракета-носител, която ще излети от космическата площадка Шрихарикота. Апаратът е създаден от канадски конструктори по поръчка на Канадската космическа агенция и канадското министерство на отбраната.<br /> <br /> От Канадската космическа агенция посочват, че НЕОССАТ е не само първият канадски космически телескоп, но и първият телескоп в света, специално конструиран за откриване и проследяване на астероиди от орбитата. Създаването на апарата е струвало 25 милиона долара.<br /> <br /> Извършвайки кръгове около Земята на всеки 100 минути, той ще сканира Космоска близо до Слънцето със задача да засича тези астероиди, които на практика е невъзможно да се открият към момента с други средства. <br /> <br /> Това ще подобри възможностите по наблюдението на космическите обекти, които застрашават Земята./БЛИЦ<br />

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

OЩЕ ОТ РУБРИКАТА