Електронното правителство влиза в Главната дирекцията "Гражданска въздухоплавателна администрация", след като авиочиновниците обявиха изграждането на нови модули и тяхното интегриране в Единна информационно-комуникационна система.
Проектът ще осигури над 33 вида електронни административни услуги, а 20 публични регистри ще бъдат усъвършенствани. За реализирането му са отделени 1 026 008 лева от оперативна програма &quot;Административен капацитет&quot;, обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. <br /> <br /> Новата система ще пести над 52 хил. работни часа и около 60 хил. лв. годишно. Тя трябва да е готова за 18 месеца. Услугите ще са достъпни онлайн и ще бъдат напълно безплатни за всички потребители, но за да се ползват ще е необходим електронен подпис. <br /> <br /> Благодарение на нововъведението &quot;Гражданска въздухоплавателна администрация&quot; ще има онлайн функции при кандидатстване за издаване на свидетелства на пилоти, информация за техническия състав по ремонт и обслужване на въздухоплавателните средства и тяхната летателна годност, лицензи за въздушни превозвачи и летищни оператори, при издаване на удостоверения за регистрация и дерегистрация на въздухоплавателни средства.<br /> <br /> Освен от Ръководство за въздушни движение тези услуги ще може да се използват и от МВР, НАП, Комисията за отнемане на незаконно придобито имущество, както и от 57 авиационни оператори и пет международни летища, 15 летателни площадки и 46 оператора за наземна дейност. <br /> <br /> Услугата ще ползват още три учебни центрове, осем организации за летателно обучение, 730 пилоти, 465 ръководител пилоти, 82 пилотни диспечери и други.<br /> <br /> За успешното реализиране на проекта е предвидено закупуването на 80 персонални и 10 преносими компютри, 3 сървъра, 3 UPS машини, 2 скенера и други периферни устройства. /БЛИЦ<br /> <br />