Двигателят с вътрешно горене ще запази доминиращата си роля в следващите десетилетия, предричат експерти от Edmunds. Според американското издание до 2040 г. делът на електромобилите надали ще надхвърли 1% от продаваните по света превозни средства, половината от които ще бъдат хибриди.
Прогнозата се основава на прости факти, които според Edmunds, цитирани от Факти.бг, гарантират на бензина и дизела светло бъдеще. На първо място двигателите с вътрешно горене осигуряват пробег с едно зареждане без конкуренция. Дори електромобили с най-големия капацитет на батериите като Tesla Model S изминават едва 250-300 км с едно зареждане, за които на традиционен седан е необходим половин резервоар.<br /> <br /> Втората причина за слабия шанс на електрическите возила е времето за зареждане. Дори и най-модерните технологии се нуждаят от поне половин час, за да попълнят капацитета на акумулаторите на 80%. При това методите за бързо зареждане не се препоръчват, тъй като съсипват ресурса на батериите.<br /> <br /> На трето място се посочва ефективността на ДВГ, която се подобрява непрекъснато. По данни на Американската агенция за защита на околната среда само за последните пет години средният разход на автомобилите е намалял с 16%.<br /> <br /> Колкото и странно да звучи, именно екологията се сочи като четвърта причина за нерадостните перспективи пред електромобилите. При производството на електроенергия се отделят същите вредни емисии, които изхвърлят двигателите с вътрешно горене. Всъщност возилата на ток са по-&quot;чисти&quot; с едва 40% от бензиновите и дизеловите им аналози, но за направата им се използват множество редки и скъпи материали, чийто добив замърсява природата и повишава цената на електрическия транспорт.<br /> <br /> По данни на Edmunds в момента делът на електромобилите в общите продажби на превозни средства е едва 0.09%.<br /> <br />