Продажбите на таблети забуксуваха през последната година след първоначалния бум с излизане на епълския iPad и по-късно - на устройства от много други производители. Но след това временно затишие на пазара, продажбите на таблети през следващата година ще започнат да нарастат, благодарение на концепцията „две в едно".
Очаква се тази година пазарът на таблети да регистрира 4% спад спрямо миналата, но анализаторите прогнозират връщане към растежа още през 2016 г., когато продажбите ще нараснат със 7%, пише TechNews.bg.<br /> <br /> Според експерти на Strategy Analytics, съживяването на пазара ще стане факт, благодарение на усилията на Apple, Samsung и Microsoft, които ще преразгледат и разширят възможностите на таблетите, опитвайки се да удовлетворят потребностите на корпоративните клиенти.<br /> <br /> В близките няколко години стотици милиони таблети, придобити по-рано, ще остареят толкова много, че ще се наложи да бъдат заменени. Предполага се, че потребителите ще започнат да купуват устройства от типа &bdquo;две в едно&quot; със сменяеми дисплеи, които в последно време станаха по-достъпни.<br /> <br /> Подобни устройства ще могат да се ползват периодично в режим таблет за елементарни задачи, докато в комбинация с клавиатура, служеща и за док станция, ще работят като типичен ноутбук за по-сложни задачи. Освен това, в резултат на усъвършенстваните процесори, хибридите ще станат по-мощни, по-тънки и по-леки, което допълнително ще стимулира интереса на потребителите към тях.<br /> <br /> В допълнение, операционната система Windows 10 ще направи таблетите по-конкурентни на традиционните РС по отношение на производителност и съвместимост с офис приложения. Такива например са хибридните устройства от висок клас Surface Pro на Microsoft.<br /> На пазара същевременно се появяват и по-достъпни немаркови устройства &bdquo;2 в1&quot;. За сметка на ниската си цена, подобни модели могат да конкурират успешно обикновените таблети и РС от начално ниво на пазарите в развиващите се страни.&nbsp;