Световният пазар на смарт часовници ще достигне 5 милиона броя през 2014 година, прогнозира анализаторската компания Canalys, цитирана от technews.
В категорията &bdquo;умни&quot; часовници попадат носими електронни джаджи, които се включват към смартфона и изпълняват някои негови функции - например четене на SMS и съобщения от социални мрежи, показване на информация за пропуснати повиквания и др., или пък работят като самостоятелни устройства основно със спортно предназначение.<br /> <br /> Подобна електроника все още не е широко представена на пазара. През 2012 година са пуснати 330 хиляди устройства, повечето от които с марките на Sony и Motorola. Тази година в играта се намеси Pebble Technology, която събра около 10 милиона долара чрез платформата за финансиране Kickstarter и вече има 275 хиляди поръчки за своя умен часовник Pebble, от които 100 хияди са изпълнени.<br /> <br /> Canalys прогнозира, че през 2013 г. в света ще бъдат продадени около половин милион &bdquo;умни&quot; часовника. През следващата година се очаква бум на този пазар, тъй като на него ще влязат големи играчи като Apple, Google, Microsoft и Samsung. Техните продукти, за разлика от сегашните, ще имат по-сложни софтуер и хардуер, множество датчици и ще бъдат интегрирани с различни уеб услуги.<br /> <br /> Смарт часовниците ще станат един от най-важните сегменти на пазара за потребителска електроника, както това се случи с таблетите след излизане на iPad, смята главният анализатор на Canalys - Крис Джонс. По неговите думи, връзката на софтуерните платформи с часовниците ще позволи на разработчиците да създадат приложения в категории като здраве и спорт.<br /> <br /> Доста важен фактор за успеха на смарт часовниците е дизайнът, предвид това, че хората обичат да носят стилни джаджи. Когато производителите предложат функционални и достатъчно модерни умни часовници, то традиционните такива, носени на ръката, ще загубят смисъл. Потенциалът на пазара е голям, предвид данните на Canalys, че през 2012 г. са продадени 1 милиард броя обикновени часовници.<br /> <br /> ABI Research прогнозира, че през 2013 г. продажбите на смарт часовници ще превишат 1,2 млн. броя или 370 млн. долара в стойностно изражение. Към 2015 г. обемът на пазара ще нарасне 20 пъти, очаква анализаторската компания.<br /> <br /> Умните часовници ще се нуждаят от специален софтуер, за да бъдат не просто компаньон на останалите мобилни устройства, най-вече смартфоните. Създаването на стойностна платформа за разработчици обаче не е проста задача, коментира Canalys.<br /> <br />