Най-големият видеопортал YouTube пуска тази седмица платена услуга за достъп до 50 от своите канали. Цените започват от $1,99 на месец за най-евтиния тарифен план, съобщава в. "Файненшъл Таймс", цитиран от digital.bg.
Платеното съдържание ще стане допълнителен източник на приходи за YouTube. В момента сайтът, който е собственост на Google, печели основно от реклама и отдаване под наем на видео (в САЩ). Доставчиците на съдържание, включително големите телевизионни мрежи, ще могат да използват YouTube като нова платформа за разпространение на своята продукция - филми, тв сериали и познавателни предавания.<br /> <br /> Ръководството на YouTube още не е обявило официално въвеждането на платени услуги. Пред mashable.com обаче представител на компанията признава, че се разглеждат начините за организиране на платени абонаменти с цел потребителите да получат по-качествено съдържание, а доставчиците - допълнителна възможност за приходи освен от реклама и отдаване под наем.<br /> <br /> Мениджъри на YouTube нееднократно са подчертавали, че за компанията е важно да развива различни модели за разпространение на съдържание и ако доставчиците настояват за платени абонаменти, такава платформа ще бъде доставена. През февруари представител на YouTube потвърди пред CNET за намерението на компанията да въведе платен абонамент, без да уточнява конкретни срокове. По-рано AdAge също съобщи, че YouTube планира да предложи платен достъп до видео. Твърдеше се, че администрацията на видеосайта е водила преговори с група тв канали да станат първите доставчици на платени услуги. Споменаваше се цена на абонамента в диапазона от 1 до 5 долара на месец плюс възможност за доставчиците да показват реклама в своите канали.<br /> <br /> Доказателство за това, че видеосайтът подготвя платен достъп, бе появата през януари на приложение за YouTube в кода на мобилната платформа Android, разработвана от Google. В системните съобщения на приложението се споменава за платен абонамент.<br /> В допълнение YouTube планира да пусне и услуга за излъчване на музика, стана ясно през март. Предполага се, че тя също е част от стратегията на компанията за увеличаване на приходите.&nbsp;/БЛИЦ