Вероятността да загинете при самолетна катастрофа е около 1 на 11 милиона, но ако мястото ви е до...

Експерт по авиация разкрива, че 44% от пътниците, седящи на седалките до пътеката в средата на самолета, са с летален изход, докато при централните задни седалки процентът е 28%

Вероятността да загинете при самолетна катастрофа е около 1 на 11 милиона, но шансовете да оцелеете зависят от избора на място за сядане. Експерт по авиация разкрива, че 44% от пътниците, седящи на седалките до пътеката в средата на самолета, са с летален изход, докато при централните задни седалки процентът е 28%

Дъг Дръри, професор в Централния университет на Куинсланд, казва, че тъй като седалките при пътеката не предлагат буфер от едната страна, пътникът вероятно ще бъде ударен силно, пише Daily Mail.

Пътниците, които не могат да си осигурят най-безопасните места, може да имат повече късмет да оцелеят на средните места и местата до прозореца в средната част на самолета. 

Въпреки това шансовете да загинете при самолетен инцидент имат по-малко общо с мястото, където седите, и повече с обстоятелствата, свързани с катастрофата. Дръри сподели тази информация в The Conversation, като успокои пътниците, че "пътуването със самолет е най-безопасният вид транспорт".

Въпреки това самолетите се разбиват, затова той е споделил най-добрите и най-лошите места за сядане на борда на самолета.

До 1500 лева Бонус за Онлайн Казино Игри! Бонусите са важни!

Професорът обяснява, че през 1989 г. полет 323 на "Юнайтед" се разбива в Сиукс Сити, Айова.

И 184 от 269-те пътници оцеляват - повечето от тях са седели зад първата класа, близо до предната част на самолета.

35-годишно разследване на TIME установява, че на местата в задната третина на самолета смъртността е 32%, в сравнение с 39% в средната третина и 38% в предната третина.

Според проучване на Университета в Гринуич оцелелите при катастрофа, които седят близо до аварийния изход, имат по-бърз път за излизане от самолета, което увеличава вероятността да се разминат с инцидента.

Изследователите са установили, че място до пет реда от изхода дава повече от равен шанс при бягство при пожар. Когато обаче седите на шест или повече реда от изхода, "шансовете да загинете далеч надвишават тези да оцелеете".

Проучването показва, че това дали седалката е на пътеката или не, има само "незначителна" разлика. Учените проверяват разказите на 2000 оцелели при 105 въздушни произшествия по света.

Пилот на авиокомпания American Airlines се развихри в социалните мрежи, след като разкри някои търговски тайни заедно с редица снимки, на които се наслаждава на живота между забързания си работен график. 

Когато става въпрос за оцеляване при пожар, седящите в пътеката имат "незначително" по-голям шанс да оцелеят - 65% - от седящите до прозореца (58%).

Пътниците в предната част на самолета са имали 65% шанс за спасение, докато тези в задната част са имали само 53% шанс.

Робърт Гифорд, директор на Парламентарния консултативен съвет за безопасност на транспорта, заяви: "Шансът ви да оцелеете не трябва да се основава на способността ви да платите за място при авариен изход или да резервирате мястото си онлайн.

В проучването са разгледани различни въздушни инциденти, включително пожари на борда и катастрофи.

Един от тях е пожарът на летището в Манчестър през 1985 г., който отнема живота на 55 души на борда на самолет 737 на British Airtours, причинен от експлодиращ двигател.

Възникналият пожар пламва от едната страна на самолета и блокира няколко изхода. Проучването установява, че загиналите пътници са седели средно на повече от два пъти по-малко разстояние от използваемия изход в сравнение с оцелелите.

Всички самолети трябва да преминат тест за изпразване за 90 секунди. 

По време на тестовете кабинният екипаж помага на пътниците да излязат. Но в доклада се казва, че експерименталните ситуации не отчитат "социалните връзки" между пътниците - например възрастните са склонни да помагат на децата да избягат.

Освен това изходите може да не могат да се използват или да са блокирани, а някои от членовете на кабинния екипаж може да са загинали по време на инцидента. В проучването пътниците са били по-склонни да изпълняват инструкциите на кабинния екипаж при тест, отколкото при извънредна ситуация.

"В реални извънредни ситуации, когато пътниците могат да имат избор от посоки за бягство, те могат в крайна сметка да пренебрегнат заповедите на екипажа и да се опитат да използват най-близкия изход", се казва в проучването от 2008 г.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук