Хекимян: Инвестициите в пътна безопасност са инвестиции в живота
Той обясни, че в София общината разполага с близо 700 трафик камери, които лесно могат да бъдат надградени, така че да регистрират превишения на скоростта
„Нула жертви на пътя е цел, за която ще работя. Инвестициите в пътна безопасност са инвестиции в живота и затова залагам създаването на специален отдел в общината, който да въвежда и контролира изпълнението на мерките“. Това заяви кандидатът за кмет на София от ГЕРБ/СДС Антон Хекимян на дебат, организиран от Института за пътна безопасност по тема "Транспорт".
„Институциите трябва да работят обединени в тази посока, без да се прехвърля отговорност. Отделът по "Пътна безопасност" на общината ще има за задача да събира данни за всички критични места, тези с най-голяма концентрация на пътнотранспортни произшествия, както и сигнали от граждани и ще координира действията по обезопасяването им. Като собственик на пътя, общината има задължения да продължи изграждането на повдигнати и осветени пешеходни пътеки, изкуствени неравности и защитни пешеходни острови, това се мерки, които дават резултат. Пред пешеходните пътеки, особено при училищата и детските градини, планираме да полагаме специална червена настилка с висок коефициент на сцепление, за да може при натискане на спирачка, колата да спира по-бързо“, каза кандидатът за кмет.
По думите му самкциите за превишена скорост трябва да са неизбежни, това ще ги направи ефективни и ще промени поведението на недобросъвестните шофьори. "Настоявам Народното събрание да приеме внесения законопроект, който позволява изградените от общините камери за управление на трафика, да се използват и за контрол на скоростта“, заяви Хекимян.
Той обясни, че в София общината разполага с близо 700 трафик камери, които лесно могат да бъдат надградени, така че да регистрират превишения на скоростта и преминаване на червен светофар. „Съвместната работа на общината с неправителствените организации, които имат експертиза в тази област, е от съществено значение, защото те знаят много добре какви промени трябва да се предвиждат в пътната инфраструктура и промяна в организацията на движение“, допълни Хекимян.