А1 продължава да расте за четвърта поредна година по всички основни показатели

Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 8,7% до 378,5 млн. евро спрямо същия период за 2018 г.

 

А1 България продължава да расте и през финансовата 2019 година, като регистрира увеличение във всички основни бизнес показатели. Отличните резултати на компанията през изминалата година се дължат на успешните иновации в мобилните и фиксирани услуги, както и на категоричното налагане на компанията като лидер на пазара на дигитални бизнес решения.

Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 8,7% до 378,5 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 9,2% до 486,2 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 179,4 млн. евро, регистрирайки ръст от 12,5% на годишна база.

Фиксираните услуги продължават да растат и през 2019 година, като регистрират увеличение от 15,2% до 117,9 млн. евро. Този ръст се дължи най-вече на успешното навлизане на компанията на пазара на дигитални бизнес решения, където А1 е завършила или работи по реализацията на над 1 891 ICT проекта само през 2019 година. Друг фактор е развитието на спортните канали MAX Sport, към които беше добавен още един канал и допълнително ексклузивно съдържание.

Иновациите във фиксираните услуги, като старта на новата интерактивна телевизионна платформа A1 Xplore TV през октомври 2019 г., също спомогна за добрите резултати на компанията. Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6,1% до 13,3 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 3% до над 1 060 000 клиенти. Основен принос за увеличението на фиксираните услуги е ръстът при ТВ абонатите на А1, които нарастват с 4,5% на годишна база до над 530 500.

През 2019-а А1 България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез пускането на иновативни продукти като eSIM, успешни продажби на нови услуги на съществуващите клиенти и инвестициите в развитието на мобилната мрежа. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 6,0% до 260,6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 9,3% до 5,6 евро.

Добрите резултати на компанията се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През календарната 2019-а спрямо същия период на миналата година, А1 регистрира 11,3% ръст на приходите или 99,4 млн. евро от търговията с устройства. Успешната маркетингова кампания в четвъртото тримесечие на годината води до 33,9% увеличение или 36,7 млн. евро от продажба на устройства в сравнение с последните три месеца на 2018 година.

Компанията е разширила своята 4G мрежа и в момента тя има 99% покритие, а 4.5G мрежата покрива 90% от населението на страната или населените места с над 3 000 жители. През 2019-а година е осигурено покритие на 4.5G за над 1,7 милиона потенциални нови потребители, а максималната скорост на сваляне на информация достига до 640 Mbps.

А1 започна първа изпитанията на 5G на 1 юли 2019 година, като пусна работеща 5G базова станция от смесен тип (NSA) и демонстрира едно oт нaй-гoлeмитe пpeдимcтвa нa 5G мpeжaтa нa пoтpeбитeлcĸo нивo – cyпepбъpз мoбилeн шиpoĸoлeнтoв дocтъп, чpeз ĸoйтo ce пocтигa знaчитeлнo пo-виcoĸa cĸopocт пpeз мoбилнa мpeжa.

По-късно компанията проведе тестове с крайни устройства и направи демонстрации на 5G в гейминга, като организира първия 5G финал по Counter-Strike: GO на финалите на A1 Gaming League, част от изложението Aniventure Comic Con. Телекомът продължава развитието на своята мрежа и се подготвя за преминаването към петото поколение мобилни мрежи.



 
(в млн. ЕВРО) Q4 2019 Q4 2018 Q4 +/- %

2019


2018
2019-2018 +/- %
Приходи 137,7 118,0 16,7% 486,2 445,1 9,2%
Приходи от услуги 96,7 88,6 9,2% 378,5 348,1 8,7%
Приходи от мобилни услуги 65,7 61,8 6,3% 260,6 245,8 6,0%
Приходи от фиксирани услуги 31,0 26,8 15,8% 117,9 102,3 15,2%
Приходи от оборудване 36,7 27,4 33,9% 99,4 89,4 11,3%
Други приходи 4,3 2,0 117% 8,3 7,6 9,2%
Печалба (EBITDA) 41,7 38,1 9,5% 179,4 159,5 12,5%
Среден приход от абонат (ARPU) 5,7 5,2 10,0% 5,6 5,2 9,3%
Среден приход от фиксирана линия (ARPL) 13,5 12,8 5,6% 13,3 12,5 6,1%
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) 3,824.1 3,934.3 -2,8% 3,824.1 3,934.3 -2,8%
Брой на фиксирани услуги (в хиляди) 1,060 1,029 3,0% 1,060 1,029 3,0%

Резултати за четвърто тримесечие на 2019 година