БГ армията в захлас: Показаха БТР, който сменя калибъра си за час
Възможно ли е само за час да се смени калибърът на съвременна бойна машина заради внезапна промяна на оперативната обстановка
Възможно ли е само за час да се смени калибърът на съвременна бойна машина заради внезапна промяна на оперативната обстановка. Отговорът дава оръжейната компания "Джон Кокерил дефенс", която представи в София - различни оръдейни решения за БТР-ри. Те са съвместими с параметрите на конкурса за доставка на нова бронирана машина за пехотата. Беше демонстриран и обучителен симулатор с виртуална реалност, предава БНТ.
Близо 1,464 млрд. е прогнозната стойност на проекта за покупка на нови БТР. Едно от изискванията е 20% от машините да се произвеждат у нас, поради което и конкурсът беше отложен за неопределено време. Възможна ли е подобна кооперация беше показано днес от водеща белгийска оръжейна компания. Тя предлага различни по тип оръдия с калибър от 25 до 105 мм. които са съвместими с голяма част от произвеждани в момента бронирани машини за пехотата.
"Българската армия реши да премине на среден калибър 30 милиметрови оръдия, според стандартите на НАТО, за бронираните машини. Ние не знаем какви ще са заплахите утре. Способни сме да сменяме всяко оръдие в купола на бойната машина с друго, с по-голям калибър, без да се налага да купувате нова оръжейна система. По този начин няма нужда да обучавате отново военнослужещите, което спестява много пари", заяви Беър Мидкиф- вицепрезидент на компанията по продажбите.
Вчера бяха представени тренажори за обучение с въоръжението на бронираните машини. Мобилни версии на симулаторите, базирани на камиони, могат да осигурят нужната допълнителна квалификация на пехотните подразделения на терен.
Управлението на въоръжението е много интуитивно, само с този джойстик целта се прихваща с лазарен далекомер, след което се произвежда изстрел.
Друг тип тренажори, с виртуална реалност, дават възможност на военнослужещите да се запознаят в детайли с оръжейните купули, преди да преминат към практическо обучение на самите машините.