Тайнствената конзола на Google може да промени гейминга

Стрийминг: зловещата дума, която се появява все по-често в гейм индустрията през 2018 г. Докато новата ера на Netflix-подобни платформи и Games-as-a-Service формат набира позиции и разпространение, самите геймъри все още не са решили дали това е нещо добро или лошо.

Улесняването на достъпа до игри ще направи ли по-добър живота на геймърите?

Или стриймингът ще отбележи края на собствеността на видеоигрите, отстъпвайки позиции на корпоративните гиганти, които просто ще ни дават да ползваме техните игри без да ги притежаваме истински?

Никой не може да каже със сигурност, но независимо дали ви харесва идеята за стрийминг или не, той идва и изглежда, че Google може да е начело на тази нова вълна.

Според доклад, първоначално тиражиран от известния сайт Kotaku, Google планира да навлезе в игралната индустрия с гръм и трясък.

Изглежда, че масивната технологична корпорация разполага с конзола за видеоигри с кодово име Yeti и ще предложи услуга за стрийминг, подобна на тази, която Nvidia има за РС с GeForce Now.

Самата конзола няма непременно да е най-мощното нещо в света, но това няма и да е необходимо, тъй като устройството ще прехвърли тежките изчисления и обработка до онлайн сървър. Теоретично тази конзола би била доста по-евтина от повечето други, тъй като няма да се нуждае от толкова голяма мощност, колкото Xbox One или PS4, за да работи.

Освен това, никога не би ви трябвало да купувате игри на новата конзола на Google - както при Xbox GamePass, тук просто ще плащате месечна или годишна такса и ще имате достъп до всички игри, които искате. Примамливо, нали?

Но съществуват и някои основни ограничения за тази привидно перфектна система.

От една страна, имаме скорост на интернет връзката - плавността на която и да е игра от вашата Google Yeti ще зависи изцяло от Mbps връзката през вашия рутер. Ако използвате интернет доставчик от по-нисък клас или живеете в средата на нищото, Yeti няма да ви помогне много. Ако играта ви се бави, ограничена е в кадрите в секунда и "цикли", както казват на жаргон геймърите, просто няма да се забавлявате докато я играете.

Друг потенциален проблем, който хората бързат да посочат, е липсата на собственост, която идва с абонамента. Нито една от игрите, които ще играете, няма да ви принадлежи, както при физически диск или касетка, нито ще ви бъдат лицензирани, както при цифрово изтегляне. По същество ще плащате фиксирана такса за достъп до библиотека, която не е ваша собственост. Не само това, но всяка игра от тази библиотека би могла да бъде премахната по всяко време, за да направи място за нови игри. Хипотетично може да сте се запалили по Rise of the Tomb Raider например и Google да я изтрие, за да направи място за новата част Shadow of the Tomb Raider.

Докато Yeti определено няма да бъде първата абонаментна услуга за онлайн игри, тя може да е първата конзола, която ще започне с вградена такава.

Към момента, PlayStation Now на Sony и GeForce Now на Nvidia са двете най-популярни платформи за стрийминг на игри, но основно служат като добавки за геймъри с не толкова мощни компютри.

Ако искате да купите играта направо, и двете услуги, разбира се, предлагат тази възможност. Но с Google Yeti стриймингът ще бъде единственият вариант - просто няма да можете да купите тези игри изобщо. Това би било радикална стъпка от страна на Google, но и много напредничаво мислене.

Стриймингът завладява развлекателната индустрия - някои биха казали, че вече го е направил. Помислете: кога за последен път сте наели филм или сте закупили Blu-ray диск? Притежавате ли въобще Blu-ray плейър? А кога за последен път сте си купили албум в iTunes или песен от Google Play Music? Беше по-скоро, нали? Просто стрийминг абонаменти като Netflix, Hulu, Spotify и Apple Music на практика вече заменят традиционните продажби на музика и филми.

Никой вече не иска да купува съдържание, освен когато става въпрос за видеоигри. Платформата за продажби на игри Steam е огромна сила и никога не е предлагала никаква абонаментна услуга. Дигиталните магазини на PlayStation, Microsoft и Nintendo регистрират милиони продажби на месец.

Продажбите на видеоигри са доказали, че хората все още са готови да плащат изцяло за съдържанието си - ще промени ли Google Yeti това?

Съоснователят и главен изпълнителен директор на Ubisoft Ив Гилемо наскоро похвали стрийминга като технология на бъдещето. В интервю за Variety той предсказа: "Стриймингът ще стане по-достъпен за много играчи и за тях няма да е нужно да имат обемист хардуер у дома. Ще има още едно конзолно поколение и след това всички ние ще стриймваме". Нова информация също потвърждава това, че Microsoft възнамерява да пусне не едно, а две Xbox устройства за старта на деветото конзолно поколение.

Едната ще е естествено продължение на сегашната Xbox One X с мощен хардуер. Другата ще е значително по-малка и евтина, като тя ще може да се използва само със стрийминг услугата. Устройството ще има не толкова мощен хардуер, който ще извършва работа с базова информация като предаване на сигналите от геймпада, обработка на изображенията и действията на играча.

Едно нещо е сигурно, ако Yeti е реална (а изглежда, че е така), Google не се шегува с този проект.

През последните няколко месеца технологичният гигант нае няколко разработчици от EA и PlayStation, както и бившия топ мениджър на Xbox и PlayStation Фил Харисън.

Привличането на Фил Харисън от Google е хитър ход. Той прекара петнадесет години на върха в Sony Computer Entertainment и три години в екипа на Microsoft за Xbox. Той също така е бил член на борда и съветник в Atari и стрийминг платформата за РС игри Gaikai, която бе закупена от Sony и стана PlayStation Now. Времето му на върха и опитът от технологиите за стрийминг ще послужат на Google много добре.

Преди броени дни Google привлече създателя на PlayStation VR Ричард Маркс, който оглавяваше Magic Lab на Sony. Тoй cъщo пoмoгнa зa cъздaвaнeтo нa РlауЅtаtіоn Еуе ĸaмepaтa (тя дeбютиpa пpeз 2003 г. зa РlауЅtаtіоn 2) и Моvе ĸoнтpoлepa (появил се пpeз 2010 г. зa РlауЅtаtіоn 3). Ако от Google искат да преобърнат пазара на игри, те със сигурност наемат подходящите хора да го направят.

Това странно, абонаментно-базирано бъдеще на игрите е нещо непознато, плашещо и провокативно. А също и вълнуващо и способно да отвори непознати досега начини на игра.





Източник: webcafe.bg