Красимир Вълчев даде надежда на учениците за края на учебната година
Удължаването й не е неизбежно, коментира просветният министър
Вариантите за приключването на учебната година все още са няколко, заяви министърът на образованието Красимир Вълчев.
Удължаването на учебната година не е неизбежно, зависи колко ще продължат мерките, подчерта той. „Ако имаме 2-3 седмици накрая, няма нужда от удължаване. Някъде може би ще трябва повече часове да се вземат – например практики в професионалните гимназии.”
„Едно е да възстановим в началото, друго - в края на май, трето - юни месец. Най-вероятно ще бъдат отложени част от изпитите – тези, които са по-рано, при възстановяване през май месец, дори в края на април”, очерта възможното развитие на ситуацията Красимир Вълчев.
Голяма част от часовете от учебния план в момента се провеждат успешно в електронна среда, но има такива, които не могат да се проведат. „Ще трябват на някои 5, на други - 10 или 15 дни за приключване на учебната година. Необходими са няколко дни за оценяване – годишно, срочно”, уточни просветният министър пред БНР.
По данни на МОН 90% от учениците са обхванати от дистанционното обучение, както и 96 на сто от училищата.
„В момента не се поставят оценки. Учителите си отбелязват активността, ангажираността на учениците, това дали се справили с проекти, което ще се отрази по-нататък на оценяването им. Това мисля, че е разумното. Все пак всички скочихме в ситуация, се озовахме в ситуация, която беше неочаквана, непредвидена. Трябваше дозирано да направим крачките, в това число и с оценяването”, коментира просветният министър.
Всички излязоха извън коловоза, в който обикновено работят, посочи Вълчев.
Относно призива на работодателите в системата на просветата за отлагане на изпити, министърът на образованието заяви:
„Възможни са всякакви варианти. Наистина по-трудно е да отменим изпитите след 7 клас, тъй като те са свързани с оценяване. Към настоящия момент нямаме такова решение. Не мислим, че оценяването след 4 и 10 клас трябва да предизвиква тревоги, много повече, отколкото едно вътрешно оценяване, контролна или класна работа от гледна точка на ученика. Има едно напрежение в учителите, че те ще бъдат държани отговорни за по-ниските резултати. Не, няма да бъдат държани отговорни.”
При всички случаи ще има съгласувано решение на европейско равнище как да се развие кандидатстването във висшите училища, допълни Красимир Вълчев.