Министър Вълчев с ключови забрани за училищата
Заради ръста на заболеваемост от коронавирус ще препоръчаме на училищата да ограничат всички незадължителни дейности или те да бъдат прехвърлени в електронна среда
Заради ръста на заболеваемост от коронавирус ще препоръчаме на училищата да ограничат всички незадължителни дейности или те да бъдат прехвърлени в електронна среда.
Това обяви министърът на образованието Красимир Вълчев, но уточни, че учебните заведения сами ще решават как да подходят. Той поясни, че онлайн могат да се провеждат родителски срещи, педагогически съвети, сбирки на училищните настоятелства, учителски и директорски квалификации. Той ще препоръча на училищата да отложат и екскурзиите за края на учебната година, съобщава ucha.bg.
Към момента 172 са децата и учениците с коронавирус, а учителите са 165. 0,5% са карантинираните учители и ученици. Което означава, че 99,5% от учениците са в училище и образователният процес тече нормално. Учениците по-рядко се заболяват и развиват симптоми на вируса, каза още той.
В момента основният проблем са не толкова високият брой ученици с коронавирус, а тези, които са развили грипоподобни симптоми. Вълчев допълни, че има много голяма вероятност да се запази присъственото обучение до края на учебната година.
Министърът призова да се носят маски в общите помещения в учебните заведения, а преподавателите да дават и личен пример – защото освен да обучават, имат задачата и да възпитават.
Той призна, че трудно се намира балансът между правото на здраве и правото на образование, защото такава формула няма. Но засега възприетият подход за невзаимодействие между паралелките и превключване към обучение в електронна среда от разстояние при нужда дава резултат. Очаква повече трудности в сезона на грипа. И в момента има по-скоро грипоподобни симптоми, които налагат децата да си останат у дома, добави Вълчев.
Целта пред образователната система е присъственото обучение в училищата.
Не може да си позволим да затворим училищата. Рискуваме да забавим развитието на децата и да се изправим пред поколенческа катастрофа, коментира министърът на образованието.