МОН готви нов изпит за десетокласниците! Ще проверяват колко са добри в...
През тази година всички десетокласници ще се явят през юни на национално външно оценяване за дигиталните им компетентности. За първи път то е предвидено за целия випуск, след като миналата години имаше пробни изпити, съобщава Министерството на образованието и науката.
През тази година всички десетокласници ще се явят през юни на национално външно оценяване за дигиталните им компетентности. За първи път то е предвидено за целия випуск, след като миналата години имаше пробни изпити, съобщава Министерството на образованието и науката.
Учениците ще държат изпита в дигитална среда - директно на компютър, който ще генерира индивидуален тест за всеки от банка задачи, разделени по категории.
Тестовете ще бъдат различни като съдържание, но еднакви като степен на сложност. В тях ще има както задачи със затворен отговор, така и такива, които проверяват практическите умения.
Учениците ще влизат с пароли, а след това компютърът директно ще генерира резултата от задачите им със затворен отговор. Задачите, които проверяват практически умения, ще се оценяват от учителите по информатика и информационни технологии.
Времетраенето на изпита ще бъде 90 минути - 30 минути за теста и 60 минути за решаването на практическа задача.
Броят на тестовите варианти, които се получават, е десетцифрено число, така че преписването и подсказването са практически невъзможни.
Максималният брой точки, който може да бъде постигнат, е 60.
Изпитът няма да е в един и същи ден, а в рамките на пет дни в периода от 12 до 16 юни, като всеки ученик ще го полага по предварителен график.
Учениците, които издържат изпита с висок процент верни отговори, ще получат сертификат за компютърните си умения.
В пилотното национално външно оценяване на десетокласниците през миналата година се включиха общо 19 536 ученици от всички области. Максималният брой точки беше постигнат от двама ученици - от Търговище и Варна.
Най-високи резултати са постигнати при задачите за електронни комуникации, при решаване на проблеми, свързани с компютърни конфигурации и връзка с интернет, както и с безопасност - антивирусна защита и правилна работа с компютърни системи.
Най-ниски резултати имаше при търсенето и измерването на информация, при създаването на съдържание в електронни таблици и при споделена работа в мрежова среда, посочват от МОН.