МОН прави анализ защо децата ни имат проблем с математиката
Резултатите са такива, каквато е образователната система, въпросът е как да подобрим образованието
Министърът на образованието Николай Денков коментира резултатите от НВО за 4 клас. Оценките са отчели по-ниско представяне на учениците.
"Очевидно има проблем с математиката, трябва да се специфицира и да се каже как да се реши, по тази задача ще се работи през лятото", поясни пред медии в с. Лозен той.
Денков уточни, че специалистите и експертите по математика ще кажат, тъй като се прави преглед от учители, родители, ученици.
"Няма да се каже математиката е трудна, а точно кои раздели и кои години да се разместват", коментира той. По думите му има раздели, за които трябва да се реши какво се прави - дали се местят в по-горни класове, отиват в профилираната подготовка или падат, защото са ненужни или обемисти.
"Резултатите са такива, каквато е образователната система, въпросът е как да подобрим образованието", категоричен бе той.
Още веднъж Николай Денков припомни, че се прави преглед на учебните програми, който се очаква да приключи лятото. "Да учат децата разбираемо, интересно, но тази задача ще даде резултат догодина, по-догодина", посочи той.
За актуализацията на бюджета Николай Денков коментира, че са изпратени предложенията на МОН към Министерство на финансите. Разговори все още не е имало, очаква се развитие. Исканията са за увеличаване на издръжката и транспорт на учениците.