МОН разкри за скандални случки на матурата, наказват директори и квестори
Подменили диктовката за изпита в пловдивско село. Установени са нередности в 6 училища в цялата страна
В шест училища в страната на учениците не е пуснат изпратеният от Министерството на образованието и науката (МОН) аудиофайл, а са диктувани съвсем други текстове. За нередностите съобщиха от МОН в сайта си.
След проверка на всички 57 307 писмени работи на четвъртокласниците бяха открити около 90 теста, които съдържат диктовки с текст, различен от този в изпитния аудиофайл. Петима квестори от ОУ „Стоян Михайловски“ във Варна са с предупреждение за уволнение. Причината е, че в две от изпитните зали децата са писали отново пробната диктовка, която е била проведена през февруари т.г. За неосъществен контрол и допуснати нарушения със „забележка“ е наказан директорът на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ в село Старо Оряхово, община Долни чифлик в област Варна.
С дисциплинарни наказания са и четирима членове на училищната изпитна комисия. В това училище са имали проблем с разархивирането на изпратения от МОН аудиофайл с диктовката. Без да сигнализират в министерството, те са ползвали изпратен им от друго училище аудиофайл със съвсем друг текст. В столичното 159-о ОУ „Васил Левски“ изпитът в една от залите е проведен с аудиодиктовка на издателство, а не с текста от МОН.
Квесторът в залата е с дисциплинарно наказание „забележка“. На директора на училището е наложена финансова санкция.
Диктовката е подменена също в основните училища „Атанас Манчев“ в Айтос и в с. Богданица, област Пловдив, както и в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит. Там предстоят проверки.
В хода на оценяването на писмените работи са установени също диктовки с почерк, различен от този при отговорите на другите въпроси от теста. В други случаи диктовката не е пусната от изпратения аудиофайл. Вместо това тя е раздадена на четвъртокласниците на хартиен носител и те са я преписали заедно със знаците за пауза при четене.
Оценката от изпита по български език и литература в IV клас служи за установяване на индивидуални пропуски и за анализи на резултатите от обучението на училищно и национално равнище.
Последвайте ни
1 Коментара: