Родители скочиха срещу онлайн обучението, готвят...
Няколко асоциации са изпратили отворено писмо до премиера Бойко Борисов, до министъра на образованието Красимир Вълчев, до министъра на здравеопазването Костадин Ангелов
Родители на ученици от 5 до 12 клас скочиха срещу новите мерки на правителството, въведени заради пандемията от коронавирус, според които се преминава отново на дистанционно обучение.
Няколко асоциации са изпратили отворено писмо до премиера Бойко Борисов, до министъра на образованието Красимир Вълчев, до министъра на здравеопазването Костадин Ангелов и главния държавен инспектор Ангел Кунчев с искане учениците да бъдат върнати веднага в класните стаи.
Те поставят ултиматум и срок да сряда, за да бъда върнати в клас, иначе ще бойкотират онлайн обучението.
"В продължение на предходното ни отворено писмо към Вас от ноември 2020 г. продължаваме да настояваме учениците, обучаващи се в прогимназиален и гимназиален етап на образование, да бъдат върнати присъствено в училище, при спазване на необходимите епидемиологични мерки за безопасност.
Очакваме най-късно до 17 март 2021 г. МЗ и МОН да преразгледат позицията си и да осигурят на децата ни полагащия им се по право достъп до качествено образование.
При липса на политическа воля за предприемане на стъпки, които да върнат децата ни дългосрочно в училище, ние, родителите, имаме готовност да преминем към протестни действия чрез бойкотиране на обучението в електронна среда от разстояние", категорични са родителите.
Те сравняват мерките в училищата спрямо мерките в заведенията, които според решението на Националния оперативен щаб са отворени.
"Нашите деца се обучават в електронна среда от разстояние вече няколко месеца с кратко прекъсване от две седмици, в които се обучаваха присъствено.
На много места тези две седмици бяха използвани за контролни и тестове и за осигуряване брой оценки, които да покриват нормативните изисквания по отделните предмети, а не за преподаване и наваксване на пропуски.
Децата са демотивирани от месеците, прекарани пред екраните. Липсата на жив контакт със съучениците и учителите води до апатия, загуба на мотивация, инертност и силно понижена концентрацията, при някои деца и до депресия", казват те.