Учителите зоват за голяма промяна, от която учениците ще ахнат
Ако се намали обемът на учебния материал - ще има време за повече ваканции, но и ще бъде свързано с възможност за по-ефективно учене, смята д-р Юлиян Попов
"Учителите и родителите настояват за увеличение на грипната ваканция, което звучи най-логично в съответната обстановка. Заболеваемостта е висока, има огромен риск, разбира се, той е национален.
И едно централно решение би ни помогнало много повече, отколкото да се решава на парче. В някои области се реши да се въведе онлайн обучението, което не е много релевантно в съответната ситуация.
Радвам се, че тази година се заговори, че в тези 30%, които РЗИ мери, има и учители, които трябва да водят този онлайн учебен процес, а те няма как да го водят, ако са болни", каза д-р Юлиян Петров от Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" в ефира на Bulgaria ON AIR
Според него решение, взето в последния момент, създава огромни предизвикателства в образователните институции и на самите родители, които трябва да се организират така, че да могат да гледат децата си още няколко дни.
"Не виждам проблем в това да се удължи ваканцията. Онлайн обучението нанася много вреди, но по време на пандемията вредите щяха да са много повече, ако бездействахме. Ограниченията произтичат от това, че нямаме никакъв конкретен регламент, няма задължение да се включват камерите на учениците, часовете са много по-къси. Нашата учебна година е над средното ниво за Европа", допълни д-р Петров.
Той припомни, че българските ученици нямат зимна ваканция:
"Тези държави, с които се сравняваме, имат до към 2 седмици. Но това не е основният проблем. Важно е как учим, а не колко са ни дълги ваканциите, този дебат трябваше вече да сме го преодолели, да помислим за естетиката на учебния процес.
Една зимна ваканция би ни помогнала много за самите ученици, за учителите. Ако се намали обемът на учебния материал - ще има време за повече ваканции, но и ще бъде свързано с възможност за по-ефективно учене".
Той е на мнение, че оценката е важна, но няма как учениците да са отличници по всичко.
"Всяко дете трябва да си намери своята сфера и не трябва да се приема като трагедия, че има по-ниски оценки по даден предмет. По-добре детето да си намери сферата, а не да стане специалист по всичко - такава област не съществува", категоричен е д-р Юлиян Петров.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук