Интернет става един от основните фактори при вземане на решение за покупка - 53% от потребителите в България са си купили продукт, след като са научили за него в световната мрежа. Дори 44% от тези, които не ползват интернет в България се допитват до свои приятели, които черпят информация онлайн.
За пръв път в България специално проучване изследва поведението на потребителите в интернет. Анализът (E-Consumers report) показва до каква степен онлайн средата и социалните мрежи определят поведението на потребителите у нас. <br /> <br /> Националното представително изследване е създадено от All Channels |Interaction, новата дигитална агенция на комуникационната група All Channels Communication съвместно с агенция за маркетингови проучвания &bdquo;Ноема&quot;.<br /> <br /> Потребителите се влияят силно от негативни мнения във форуми, като близо 2/3 от българите биха се отказали от покупка на определен продукт, ако видят негативно изказване за него.<br /> <br /> Все повече хора пазаруват в интернет, но посочват като основно свое притеснение страха от злоупотреба с лични данни. 26% от българите пазаруват от родни сайтове, а процентът на хората, пазаруващи в чужди също е висок - 19%.<br /> <br /> Друг от основните изводи в анализа показва, че социалните мрежи влияят силно върху лоялността на потребителите. Изследването сочи, че българите се асоциират с марките, които обичат и искат техните приятели да виждат това. 32% от потребителите в интернет стават &quot;приятели с марки&quot; в социалните мрежи Facebook и MySpace. Най-големи симпатии в интернет печелят обувките и дрехите, следвани от музиката и филмите, а технологиите са на трето място.<br /> <br /> <br />