Времената наистина са такива: работа се намира трудно, а ония, които я имат, са заплашени във всеки един момент от риска да я изгубят. Едно от страшните неща във всяка фирма е съкращаването на щата. Всеки от служителите – с малки изключения, трепери. С основание, защото само ръководството знае кой е следващият. Има няколко начина, които бихте могли да пробвате, ако наистина почувствате заплаха за работното си място. Даже да не са сто процента сигурни, помагат. Пробвайте.
<strong>Обръщайте внимание върху себе си</strong><br /> <br /> Да пробвате да се снишите като тревата и колкото може по-рядко да се сблъсквате с шефа, може да се окаже лоша услуга за вас. Ако види в списъка вашата фамилия и не може да си спомни кой сте и с какво точно се занимавате, рискът да ви махне е по-голям. Важно е началството и колегите ви да знаят какво правите, а още по-важно е да не се страхувате да поемате допълнителни ангажименти към работата, които може да ви помогнат да станете по-нужен във фирмата. <br /> <br /> &bdquo;Не се бойте да изказвате мнението си, проявявайте инициатива &ndash; казва Светлана Ланда, основател на Style of Life Academy. - Във време на криза активността, способността за творческо мислене и умението да се предлагат нетрадиционни решения е качество, което много се цени от ръководството...&ldquo;<br /> <br /> <strong>Поддържайте ръководството<br /> </strong><br /> Добър начин да укрепите позициите си е да бъдете надеждна опора на своя шеф, като по този начин облекчавате работата му. Тогава в главата му няма да мине мисъл да ви съкрати.<br /> &bdquo;Да бъдете незаменим на работа, означава да бъдете сътрудник, на когото началството се опира &ndash; обяснява Анди Тич, автор на книгата From Graduation to Corporation. - Ако вие помагате на началника в работата, постепенно между вас ще възникне доверие и той ще започне все повече да разчита на вас.&ldquo; <br /> <br /> <strong>Бъдете отборен играч</strong><br /> <br /> Да се отличите на работа, не означава да правите всичко сам &ndash; нали не ви трябват врагове в колектива? Вие трябва да сте незаменим не само за началството, но и за колегите. &quot;Ако вие се окажете за тях онзи, който винаги намира изход и повежда след себе си, дори да не сте им началник, вашата тежест в колектива ще се повиши &ndash; казва Анди Тич. - Предлагайте помощта си, когато колегите ви имат проблем: така те ще видят във вас не само сътрудник, но и учител.&ldquo;<br /> <br /> И още нещо: не само давайте съвети, но и вие самите питайте, когато е необходимо. Така няма да се превърнете в досаден всезнайко, при това ще съхраните авторитета си.<br /> <strong><br /> Разширявайте кръгозора си</strong><br /> <br /> Постоянно трябва да сте в час с онова, което се случва във вашата област, трябва да следите новите тенденции, това е много важно.<br /> Не по-малко важно е да разчупите рамката на своята тясна специалност и да се интересувате от това, което се случва в другите сфери, да изучавате нови езици и компютърни програми. В кризата са особено важни иновационните идеи, нестандартните решения, които помагат на компанията да изплава. Те се дават като решение от онези, които имат широк кръгозор от различни сфери на познанието.<br /> <br /> <strong>Запазете спокойствие</strong><br /> <br /> Във време на стрес работоспособността на човека се понижава. Той вижда само, че е длъжен да оцелее и престава да вижда перспектива.&nbsp;Добре е, когато ръководството разбира, че за ефективността на бизнеса сътрудниците трябва да имат усещането за благополучие. Позитивните неща се случват с позитивните хора. Затова ако вие осъзнаете, че да запазите спокойствието и оптимистичната си настройка е важно, това ще предизвика позитивна реакция и у ръководството. Ако нещата опрат до съкращения, началството ще се избави от ония, които създават паника: нервният сътрудник не носи полза на компанията и създава недобра обстановка в колектива.&nbsp;<br /> <br /> <strong>Споделяйте ценностите на компанията</strong><br /> <br /> Лоялността на сътрудниците в компанията и в спокойните времена се цени в повечето корпорации, а не само в кризисни времена. Често сътрудниците не се интересуват от ценностите и мисията на компанията. Това не трябва да е така. Ако вие сте част от отбора, не забравяйте, че той работи за обща цел. Трябва да сте наясно каква е тя. Разберете към какво се стреми компанията. Това ви е необходимо, за да се почувствате част от цялото. Това вдъхновява и носи успех на компанията.<br /> Източник: anna.bg