А1 година по-късно: Пълна разпознаваемост на бранда, нови услуги и стабилни приходи
Точно една година след ребрандирането си А1 е разпознаваема за всички българи. Компанията осъществи една от най-динамичните трансформации на пазара у нас, като в момента 97% от хората разпознават марката А1.
Нови продукти и услуги
За първата година от присъствието си у нас А1 успя да разшири портфолиото си с редица нови продукти и услуги, много от които непознати за пазара до този момент. Компанията представи собствена марка смартфон A1 Smart N9, който изпъкна с премиум дизайн и отлични характеристики на достъпна цена.
А1 представи и собствена музикална платформа А1 Xplore Music, разработена специално за клиентите на А1. Тя обединява световната, българска и балканска музика в цялото ѝ разнообразие, като включва над 30 милиона песни и специално създадени плейлисти със световни и български хитове. А1 засили и своето присъствие в социалните мрежи със създаването на свой корпоративен Instagram профил A1.Bulgaria.
А1 стана първият телеком в България, който предлага собствени финансови услуги. Това стана факт със старта на дигиталния портфейл за мобилни разплащания A1 Wallet и с този на А1 Кредитна карта, която предлага преференциални условия за клиентите на компанията. Телекомът въведе и застраховката Моят телефон, която дава повече сигурност и удобство на потребителите.
А1 пое и ангажимент да развива електронните спортове у нас със създаването на собствена гейминг лига. Финалите на първото издание на A1 Gaming League приключиха наскоро при огромен интерес, излъчвайки своите дебютни шампиони, които си поделиха награден фонд от 50 000 лева.
А1 продължава да работи за дигитализацията на българския бизнес с развитието на своите дигитални услуги. В началото на май тази година компанията стана първият и единствен телеком в България със собствена хиперскалируема платформа, която предлага пълно портфолио от облачни услуги от типа инфраструктура като услуга (IaaS).
Инвеститор в обществото
А1 разработи първото по рода си приложение с кауза – А1 SmartAD, което дарява по 1 лев на деца в нужда за всяко свое изтегляне. Приложението е напълно безплатно за клиентите на А1 и им позволява да получават допълнителен интернет трафик от 3000 MB в замяна на гледането на ограничен брой рекламно съдържание.
Компанията продължи да подкрепя развитието на българските ски и лека атлетика. С подкрепата на А1 Българската федерация по ски изпрати един от най-успешните си сезони с рекордни класирания на Алберт Попов. Успешно се проведе и поредното издание на инициативата, насочена към деца – „Научи се да караш ски”. В партньорство с Българската федерация по лека атлетика А1 продължава да помага на най-перспективните деца и младежи с програмата „А1 Атлетика за младежи”.
През март 2019 г. А1 се обвърза и с един от най-старите и успешни баскетболни клубове у нас, който вече се състезава под името „A1 Академик” в резултат от подкрепата, която компанията оказва на отбора. Проектът е част е част от стратегията на А1 да подпомага развитието на българския спорт и отново има за цел да допринесе за развитието на младите български спортисти.
Стабилен ръст
Позитивната тенденция в резултатите на А1 от последните три години не само се запазва, но и ускорява темпото си на ръст. Компанията отбелязва сериозен ръст на печалбата си и всички основни финансови показатели и през първото тримесечие на 2019 г. спрямо същия период на 2018 г. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) на компанията се повишава с 17,7% до 42,8 млн. евро, а приходите се увеличават с 3,9% до 111,1 млн. евро.
Признание
За своята успешна трансформация А1 получи 27 награди от едни от най-престижните конкурси в страната. Александър Димитров, председател на управителния съвет и главен изпълнителен директор на А1, бе избран за „Мениджър на годината 2018” в най-престижния конкурс за мениджърски постижения в България. Впоследствие той бе удостоен и с приза „Мистър Икономика 2018” в най-престижната категория на конкурса „Мистър и Мисис Икономика”.
А1 бе обявена за №1 в сектора на телекомуникациите от класацията Superbrands, а услугите А1 Wallet и A1 Smart Home триумфираха в своите категории в надпреварата „Продукт на годината”.
Успешното ребрандиране постави своеобразен рекорд и на наскоро провелия се конкурс на Българското дружество за връзки с обществеността, където А1 получи 8 награди за кампании, свързани с трансформацията на компанията. Комуникационните усилия по ребрандирането на А1 бяха отличени и от престижните BAPRA Bright Awards 2019.
А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала – MAX Sport 1, MAX Sport 2, MAX Sport 3 и MAX Sport 4, платежни услуги, собствена платформа за музикален стрийминг, cloud и IoT решения на 5 милиона клиенти. През 2018 г. A1 България отчита приходи от 446,2 милиона евро, а сравнимата EBITDA e 138 милиона евро.
A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия (А1), България (A1 Bulgaria), Беларус (velcom), Хърватия (A1 Croatia), Словения (A1 Slovenia), Сърбия (Vip mobile) и Македония (one.Vip). Приходите на A1 Group за 2018 година са 4,47 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,38 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – третият по големина доставчик на мобилни услуги в света.