Всички пътници, засегнати от стачните действия на пилотите на Луфтханза, имат право да получат парите си обратно или да бъдат насочени за друг полет. При втория вариант авиокомпанията е длъжна да осигури храна, напитки и места за нощуване на пътниците, които изчакват новия полет. Ако това не се случи, хората могат в последствие да изискат от компанията да покрие всички направени от тях разходи.
Пътниците с отмени полети в резултат на стачката на кабинния състав на Луфтханза имат право да получат алтернатива на своето пътуване, каза директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов, цитиран от Дарик.

„На първо място авиокомпанията е говорила да ни предложи възможността да ни премаршрутира безплатно в първия възможен полет или на по късна дата, ако на нас ни е удобно, или да ни се върнат изцяло парите обратно.

В периода на изчакване на следващия полет авиокомпанията трябва да осигури съответен брой нощувки и храна на пътниците.

Ако нашето пренасочване за следващ полет е на следващия ден, то трябва да ни се осигури транспорт до хотела и безплатно настаняване в хотела и съответно хранения - закуска, обяд, вечеря, за периода на изчакването. Това трябва да е безплатно. Ако то не бъде осигурено от компанията и ние заплатим такива разноски, трябва да знаем, че ние можем да ги претендираме от авиокомпанията. В случай на стачка, ако имаме допълнителни разноски, свързани с тази стачка, трябва да пазим всички финансови документи, да пазим всевъзможни доказателства, включително например да снимаме таблото, че нашият полет е отменен и т.н.”, поясни Арсенов.

Със събраните касови бележки и фактури, пътниците могат да изискат от авиокомпанията да покрие направените разходи. В някои случаи може да бъде получено и допълнително обезщетение заради отменения полет. Стачката обаче рядко спада към тях, защото се счита за извънредна ситуация.