Анализатори: Предизборната кампания - нито мръсна, нито професионална

По-острата кампания е "полезна, когато се вадят обществените кирливи ризи, а не се влиза в хорските легла"

Кампанията за местните избори не беше "мръсна". Около това мнение се обединиха социологът Кольо Колев и политолозите Евгений Дайнов и Стойчо Стойчев в студиото на bTV.

По думи на Дайнов кампанията не е била подла като тази за евроизборите. Имало обаче грозна медийна атака срещу един от кандидатите.

Никога подобен тип негативни кампании не са довели до нещо добро, категоричен бе и Стойчо Стойчев. Според него "скандалното поведение" било стратегия на малките играчи. Те така обаче смята Кольо Колев, който е на мнение, че няма нищо лошо в по-острата кампания.

По негови думи кампанията не е била мръсна, но е била беззъба и непрофесионална.

По-острата кампания е "полезна, когато се вадят обществените кирливи ризи, а не се влиза в хорските легла", заяви социологът. Според него слабата кампания води до купуване на гласове и слаба избирателна активност.

Дайнов посочи, че изборът на кмет продължава да е изключително важен за българите, най-вече в малките населени места. Според него е важно, че в малките населени места се появяват теми като опазването на природата.

Преди 10 години хората искаха да им върнат заводите, а сега се интересуват от състоянието на околната среда, обобщи той. Дайнов изрази увереност, че негативни явления като продаването на гласове ще отмрат заради появата на нови хора в политиката и при наличието на правов ред.

От своя страна Колев се съгласи, че действително се появяват нови хора с нови ценности в политиката, но същевременно не липсват стари и забравени от системата, които са готови да продадат гласа си. По негови думи търговията с гласове трябва да се наказва строго, за да се изкорени.