Авиокомпания плати 2400 лева за загубен багаж на нашенец
Претенция за щети от 2400 лева заради загубен багаж са изплатени на нашенец от нискотарифен авиопревозвач. Обезщетението е максималното възможно от авиокомпанията, но за да получи сумата пътникът е пазил всички касови бележки и документите за вещите и дрехите в багажа, съобщава „Монитор“.
Претенция за щети от 2400 лева заради загубен багаж са изплатени на нашенец от нискотарифен авиопревозвач. Обезщетението е максималното възможно от авиокомпанията, но за да получи сумата пътникът е пазил всички касови бележки и документите за вещите и дрехите в багажа, коментираха експертите от Европейски потребителски център.
Обикновено компенсацията на пътника за загубен багаж се изплаща на кг по 30 евро. Друг интересен случай за изплатено обезщетение е за скъп куфар с нарушена цялост. И тук става дума за нискотарифен авиопревозвач, който е платил 500 евро за надупчения багаж.
Вчера бяха отменени около 400 полета на Ryanair от и до няколко държави в Европа поради стачни действия на пилотите. Засегнати са около 55 000 пътници. За 24 часа стачкуват пилотите в Ирландия, Германия, Швеция, Белгия и Холандия, с искания за промяна в заплащането и условията на труд. Това доведе и до отмяната на 4 полета от и до София. Може ли българите пострадали да получат компенсиция? В момента юристите в Европа се питат дали авиокомпаниите трябва да дават пари или не заради стачки на персонала, защото протестът им се смяташе за "извънредна ситуация". Така според европравилата се освобождава търговеца да изплаща обезщетение, казва Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център. Но две съдебни решение в Европа по искове срещу „Луфтханза“ и TUIfly отварят „вратичка“ да си търсим правата за отменен полет заради стачки.
Най-пресният случай завършва с компенсация по 250 евро на двама пътника, допълни Арсенов. Класическите случаи на отменени полети са заради стачка, които стават в последния момент и пътниците имат определени права, защото не са уведомени 14 дни преди полета. Тези права включват 2 възможности – да бъдете пренасочени при сходни условия възможно най-скоро или да откажете пътуването и да получите парите за билета си.
Ако пътниците изберат да пътуват полет имат право на грижи – безплатна храна, напитки и настаняване в хотел при необходимост от нощувка, както и транспорт. Ако няма служител на авиокомпанията на летището, какъвто е случая с нискотарифните компании, е важно да пазим документи за направените разходи, за да претендираме след като се приберем. Може да поискаме и допълнително от 250 до 600 евро парично обезщетение в зависимост от дължината на полета.
Европейската организация за безопасност на въздухоплаването е изчислила, че световният пътнически трафик до 2040 г. ще се увеличи с 360 млн. души, а броят на полетите - с 4 млн. Една от причините е интензивното развитие на нискотарифните авиокомпании. Според прогнозите на експертите всяко отпътуване при настоящия пропускателен капацитет на летището ще се забавя средно с 20 минути. По тази причина броят на закъснелите полети с повече от един час ще се увеличи седем пъти. А в резултат от закъсненията може да страдат до половин милион души годишно.