Автокъщите се напълниха със стари коли, мераклиите са кът
От началото на годината регистрациите на коли с пробег са намалели с над 9 %
Срив в продажбите на коли втора ръка. Автокъщите в страната са препълнени с употребявани автомобили, а вносът на стари коли от Западна Европа – продължава да расте.
Търговците се оплакват, че вносът и продажбата на употребявани автомобили са в сериозен застой и не изключват фалити в бранша. Потвърждават го и данните на КАТ: от началото на годината с над 9 % са намалели регистрациите на коли с пробег.
От началото на годината - почти 5000 по-малко употребявани коли - нов внос - са купени у нас в сравнение с първите три месеца на 2018 г. Автокъщите в страната са препълнени с употребявани коли, които отлежават на паркингите с месеци. Спадът, който търговците отчитат е между 10 и 60 %, информира Нова телевизия.
Reuters: Задава се ново цунами от употребявани автомобили
Според търговците, спадът идва на първо място, заради по-скъпата първоначална регистрация на автомобилите. И второ – заради психозата сред шофьорите след забраната на коли на дизел в някои западноевропейски градове.
Първият сериозен удар по бранша е бил преди 12 години – при влизането ни в ЕС, когато търговците продавали на загуба заради свръхпредлагане. Сега отново – някои от автокъщите работили на ръба.
В момента 9 от 10 коли на пътя са втора ръка.
От бранша отчитат и друга причина за по-малкото продажби – свръхконкуренцията между отделните търговци. Нелоялната конкуренция също пречила на продажбите. Ако някои от автокъщите не издържат на този ценови натиск, не се изключват и фалити.
Тръгна нов бизнес със стари гуми
Пренасищането на пазара започва още от автокъщите в Западна Европа. Там в момента залежават десетки хиляди дизелови автомобили, чиято цена стремглаво пада. И ако преди половин година произволен автомобил щеше да струва €28 000, сега не може да бъде продаден и на €21 000, оплакват се търговците във Франция. И, ако през 2010 г. – 70 % от всички движещи се автомобили в страната са били дизелови , то днес този % е едва 34. Колите – внос от Франция, също били сравнително добре поддържани, заради стриктните технически прегледи там.
Ако някои от автокъщите не издържат на този ценови натиск, не се изключват и фалити.