Бакшишите изреваха, искат глоби за тези шофьори

В общия градоустройствен план на Пловдив има заложени 100 стоянки за таксита

Таксиметрови шофьори в Пловдив настояват за законодателни промени, с които да отпадне изискването автомобилите им да са не по-стари от 15 години.

Те искат да бъде премахнато и задължението такситата да са в жълт цвят,както и община Пловдив да им осигури необходимите стоянки, за изпълняват нормално дейността си. Това обявиха от националната асоциация „Защита на превозвачите и таксиметровите водачи“, цитирани от БНТ.

В общия градоустройствен план на Пловдив има заложени 100 стоянки за таксита, но към момента едва около 10 процента са изпълнени спрямо законовите изисквания.

Дори на места с голям пътникопоток, стоянките не са обозначени и маркирани, разкри Володя Домашенко, който работи като таксиметров шофьор повече от 20 години.

"На Сточна гара има много голям пътникопоток. Джобовете са огромни. С КАТ е съгласувано, в плана на града го има, от двете страни да има стоянки, но до ден днешен няма. За 2 години сме внесли на 1 млн. лева в бюджета на община Пловдив, но местната управа не иска да отдели 10 хиляди лева, за да маркира нашите стоянки", обяснява Володя Домашенко.

От община Пловдив, че предвиждат разговори с таксиметровите шофьори за необходимостта от изграждане на нови стоянки.

Уточниха, че поставянето на съответната маркировка би могло да се случи след избирането на изпълнител по обявената обществена поръчка и сключването на договор с него. В ежедневната си практика шофьорите се сблъскват с още един проблем.

Тъй като знакът за такси-стоянка има само информационно значение, това не води до санкции за тези, които спират на обозначените места. Затова искат и законови промени в тази посока.

"Искаме знакът за такси-стоянка да се премести в задължителните знаци, за да може тогава и да е изтрита маркировката полицията да има законно основание да налага санкции.

Даже има предложение от колегите, както за спиране на инвалидно место има предвидена глоба в размер на 200 лева, законът да има записана глоба за спиране на такси- стоянка", каза Володя Домашенко.

От националната асоциация „Защита на превозвачите и таксиметровите водачи“ настояват и за премахване на ограничението за годините на автомобилите.

"Сега е до 15 години и това се отнася само за такситата. Другите превозни средства, които извършват обществен превоз – автобуси, влакове, морски, въздухоплаване, за тях няма никакви ограничения, въпреки че те возят много повече пътници от нас.

Ние се чувстваме дискриминирани, спрямо другите превозвачи", заяви Хамди Йомер. Той е почетен председател на Национална асоциация „Защита на превозвачите и таксиметровите водачи“.

Сериозен проблем в бранша остава и сивият сектор, който ощетява всички.