БДЖ: В други държави при такъв студ железопътният транспорт спира

Парното във вагона Варна - София е спряло, при 130 км/ч заскрежава за 10 минути, обясни Константин Азов

Кадри със сняг във влака по линията Варна - София предизвикаха вълна от възмущение в социалните мрежи. Пътникът, разпространил видеото, обясни, че в купетата температурите са били отрицателни.

"В този влак се е получила повреда. След гара Варна в посока София, около 30 минути след потеглянето, е установено, че отоплението на вагона е спряло да работи. Кондукторът е трябвало да премести пътниците, а на следващата гара вагонът да бъде изваден от състава", обясни управителят на "БДЖ – Пътнически превози" Константин Азов пред "България сутрин" по Bg On Air.

Докладът показал, че преди влакът да потегли е направена инспекция на всички вагони и на локомотива. Тогава отоплението е работело. 

"Вероятно при една от преходните врати, където има преходни мостове, е навявал сняг. При скорост от 130 км/ч за 10 минути може да стане тази зимна феерия. Грешката на колегите е, че на гара Горна Оряховица не са предприели мерки вагонът да бъде изтеглен от композицията, а само са преместили пътниците", заяви още Азов. 



Той уточни, че на дежурните във влака ще бъде потърсена дисциплинарна отговорност. "Имало е свободни места в другите вагони и пътниците са били преместени. Тези клиенти са решили да останат в заснежения вагон, след като са били поканени да се преместят. Първо са предпочели да снимат. Веднъж в годината има такъв случай, случайно или не", коментира управителят на "БДЖ – Пътнически превози".

На дневна база БДЖ превозва пътници с 570 влака. Събеседникът подчерта, че при температура от минус 15 градуса е възможно да се получат екстремни ситуации. 

"В други държави при толкова студено време железопътният транспорт спира. У нас на места има замръзнали стрелки по железния път. Минусовите температури създават големи проблеми", добави Азов. 

Той припомни, че подвижният състав на БДЖ е доста амортизиран, голяма част от вагоните са произведени 80-те години на миналия век. В момента се извършва ремонт на 227 вагона по 3-годишна програма, която ще бъде удължена. 

"Надявам се в летния сезон да направим два влака до Варна и Бургас, които да бъдат еталон. Трудно е без инвестиции, без поддръжка и ремонт".