Безценен съвет: Имате 72 часа да се ожалите, ако някои от уредите ви гръмне

По принцип при авария не се дължи обезщетение. Но, ако има повредени електроуреди, което се получава при възстановяване на електрозахранването и промени във напрежението, то тогава засегнатите потребители трябва възможно най-бързо, в рамките на 72 часа, да подадат жалби в електропреносното дружество. Това заяви шеф на "Активни потребители" Богомил Николов.

"Колкото до евентуални щети от нефункционирането на уредите за периода на аварията и например, разваляне на храни в хладилниците, то трябва да се водят граждански дела в съда. Там обаче доказването на щети е трудно", поясни Николов.

"Истината е, че в последните 2-3 години потребителите се оплакват все по-малко. Сякаш се възражда моделът, държавата да се погрижи за пострадалите, но не и самите потребители да гонят личните си интереси и да търсят компенсации за причинените щети", каза още шефът на "Активни потребители".