Българите са едни от най-информираните за работата на спешния телефон 112. Това сочи проучване на „Евробарометър”, представено в Брюксел. Изследването показва още, че България е една от малкото страни в Евросъюза, в които разговорът може да бъде осъществен на най-разпространените езици - английски, френски и немски.
Днес директорът на Национална система 112 Стоян Граматиков представи работата й на Годишна експертна среща на страните-членки на ЕС, в които спешният телефон функционира. Пред представители на Белгия, Чехия, Латвия, Литва, Люксембург, Холандия, Гърция, Кипър, Испания, Швеция, Австрия, Финландия и Румъния Граматиков разясни структурата на системата в България. На срещата бяха отчетени успехите на страната ни по отношение на предоставянето на услугата на всички български граждани. Още шест държави презентираха работата на националните си системи 112. Препоръките на Еврокомисията, отправени към участниците в експертната среща, бяха в посока усъвършенстване на услугата, повишаване информираността на европейците за какво служи телефон 112 и увеличаване броя на чуждите езици, ползвани от операторите. /БЛИЦ