Стандартите за добра услуга, предоставена на купувача в магазините, се спазват най-вече в България и Словения, а Хърватия е на трето място сред седем страни от региона. Това показва измерването на пет основни елемента от качеството на услугите по метода на тайните купувачи, чиито резултати бяха представени в рамките на конференцията “5. Mystery Shopping Day”, пише хърватският вестник “Ютарни лист”.
Идеалният продавач е този, който представя и предлага стоките и поздравява като българите, предугажда желанието на купувача като македонците и който благодари като продавачите в Словения. Това заключават изследователите от фирма Хераклеа след измерване на задоволството на купувачите, проведено в България, Македония, Хърватия, Словения, Босна и Херцеговина, Сърбия и Черна гора.
Тайните купувачи са оценили услугата в 1 050 автосалона, туристически и ресторантски обекта, банки, обекти за продажба на дребно, магазини на телекомуникационни компании, бензиностанции и супермаркети. При това се е обръщало внимание на петте основни елемента на добрата услуги – поздрава, установяване на нуждата или желанието на купувача, представяне на продукта, предлагане на допълнителна стока и изразяване на благодарност за посещението или покупката.
Най-високото спазване на стандартите е регистрирано в България, която печели 77 % от възможно най-големия брой точки, следват Словения (71,38 %), Хърватия (69,94 %), Черна гора (69 %), Македония (67,01 %), Сърбия (63,32 %) и Босна и Херцеговина (62,29 %). /БЛИЦ