Българските граждани са едни от най-информираните в Европа за работата на спешния телефон 112. Страната ни е от малкото държави в Евросъюза, в които разговорът може да бъде осъществен на най-разпространените езици в Общността - английски, френски и немски. Това се похвали главният директор на „Национална система 112” Стоян Граматиков на пресконференция в Търговище.
Той уточни, че данните са от проучване на „Евробарометър”, оповестено в Брюксел на Годишната експертна среща на страните-членки на ЕС, в които функционира спешния телефон, проведена в Европейския ден на телефон 112 – 11 февруари.
Стоян Граматиков информира още, че от старта на център 112 – Варна до 14 февруари 2009 г. на спешната линия са постъпили 14 400 сигнали за област Търговище. Координацията между съставните части на Единната спасителна система в областта е на много високо ниво, допълни той. /БЛИЦ