Българската петролна и газова асоциация със спешни мерки заради COVID-19

Здравето на клиентите, служителите и партньорите на членовете на Асоциацията е от първостепенно значение, посочват от организацията

Българската петролна и газова асоциация следи внимателно разпространението на вируса COVID-19 на територията на страната. За БПГА здравето на клиентите, служителите и партньорите на членовете на Асоциацията е от първостепенно значение.

В тази връзка Сдружението препоръчва на компаниите-членки следните превантивни мерки за ограничаване на разпространението на коронавируса:
 
1.       Регулярна дезинфекция, на всеки 30 минути, на контактните зони (касови плотове, дръжки на врати, монетници, дръжки на чешми, устройства).
 
2.       Регулярно измиване на WC и подовете на вътрешните помещения с подходящи препарати (по възможност с високо спиртно съдържание).
 
3.       Ограничаване на използването на прибори, чаши и чинии за многократна употреба в магазините и кафенетата на обектите и замяната им с такива за еднократна употреба в подходящи опаковки.
 
4.       Премахване или ограничаване на употребата на „острови“ за вода, диспенсъри за самообслужване в режим на свободен достъп.
 
5.       Спазване на висока лична хигиена от служителите. При възможност снабдяване на обектите с лични предпазни средства – ръкавици и маски за служителите.
 
6.       Често миене на ръцете със сапун и вода или в случай, че има ограничен достъп до такава – използване на мокри кърпи и/или препарати на алкохолна основа.
 
7.       Избягване на докосването на лицето, особено на зоните на очите, носа и устата с длани.
 
8.       Поставяне, на подходящи места спрямо вида на бензиностанцията, на дезинфектанти с цел улесняване достъпа на клиентите до превантивни средства.
 
9.       Спазване на дистанция при контакт с клиенти, доставчици и други лица вътре в обектите и на територията, прилежаща към обектите  (препоръка за разстояние от 1.5 м и избягване на ръкостискане).
 
10.   При възможност – снабдяване с безконтактни термометри на всеки обект и прилагане на ежедневен контрол за здравословното състояние на всеки служител преди започване на работната му смяна.
 
11.   Ако служител е пътувал наскоро в страна, в която има разпространение на вируса, следва да информира незабавно съответния управител на обект по телефона/електронната поща.
 
12.   При здравословни неразположения – повишена температура, респираторни проблеми и затруднение с дишането, служителите следва незабавно да информират управителите на обектите.
 
13.   Препоръка при плащане с карта - клиентите сами да оперират с картите си на терминалите (изискване както спрямо банковите, така и спрямо картите за отстъпка).
 
14.   Задължително е редовното проветряване на помещенията, които имат отварящи се прозорци.
 
15.   Процедура за ескалация: управителите да следят обстановката в градовете по местоположение на обектите и при нужда да информират доставчиците си.
 
16.   Афиширано съобщение към клиентите на обектите, ако се чувстват неразположени да останат извън затворените помещения на обектите – каси, магазин, кафене.
 
БПГА се ангажира да поддържа постоянен контакт с компетентните държавни органи с оглед координиране на усилията за борба с COVID-19 и като се има предвид важността на обектите за националната сигурност.  

При усложняване на епидемиологичната обстановка БПГА има готовност да препоръча нов пакет с по-строги мерки.