Българската простотия блесна и на Метеора СНИМКИ

От Асоциацията на ексурзоводите казват, че не е възможно да се контролира всяка наша група, посещаваща забележителността

Отново вандалски акт е извършен върху исторически забележителности. Този път българи изписаха имената си върху скални ниши в Гърция.

Надписите са забелязани от група български туристи при скалните манастири на Метеора, информира bTV.

Две мъжки и три женски имена са изписани с червен спрей встрани от най- големия туристически поток на мястото. Това не е първият случай, в който българи се опитват да „блеснат" на исторически значими места по света.



В началото на годината Хеопсовата пирамида осъмна с надпис „Локо 2019". Преди това и мемориалният комплекс в японския град Хирошима стана жертва на вандализъм с надраскването на надписа „Локо София" с черен спрей.

Група българи отиват да разгледат да разгледат скални ниши, в които се смята, че са се усамотявали монасите много преди да се появят известните манастири. Попадат на скандалните надписи в червено.

„Огромни надписи – първо бяхме в потрес после ни хвана голям срам и си представихме как там идват хора от цял свят и гледат тези имена”, разказва планинския водач Момчил Цветанов.

Мястото е встрани от манастирите и няма видеонаблюдение, разказва Момчил, който е водач на групата. Така въпросът кои са хората, извършили вандалския акт, остава без отговор.



От Асоциацията на ексурзоводите казват, че  не е възможно да се контролира всяка група.

„Може да ги придружим в манастирите, но нямаме право да изнасяме беседа  и след това те са свободни, ние не можем, нямаме как да контролираме тези хора. 40-50 човека, които са свободни, какво правят”, казва Петър Влъков.

А психолозите обясняват, че подобни действия говорят много за авторите си.

„Може и да е форма на егоцентризъм, т.е. аз съм най-великия за мен е позволено всичко и не важат никакви други норми – в този смисъл его свръх изява на егото, егоцентризъм”, казва психоложката Десислава Георгиева.

Според психолозите, подобно себеизразяване говори и за липсата на ценности, заложени във възпитанието.