БЛИЦ е най-посещавания и най-четен новинарски сайт през цялата седмица преди изборите за кметове и общински съвети, в деня на самия вот и на следващия ден при огласяването на резултатите. Това сочат актуалните данни от Гемиус.

Ето как изглежда топ 10 на сайтовете (не само новинарските) в България по дни през изминалата изпълнена с политически страсти седмица: 

21 октомври, понеделник               



22 октомври, вторник



23 октомври, сряда



24 октомври, четвъртък



25 октомври, петък



26 октомври, събота - денят за размисъл преди изборите за местна власт 2019 г.



27 октомври, неделя - денят на изборите за местна власт 2019 г.



Топ 10 на сайтовете в България в седмицата на изборите за местна власт 21 - 27 октомври 2019 г.



Уточнение: Трябва да се знае, че уникалните посетители на седмична или месечна база се определят, след като се изчистят посетителите от чужбина (обикновено те са около 1/5) и повтарящите се реални посетители, както и импресиите от прочетените от тях страници.

Тези преизчисления се правят предимно за информация на рекламодателите, за да им послужат при планиране на седмични или месечни кампании. А дневни отчети са тези, които сочат колко наистина реални посетители влизат в даден сайт в конкретния ден. 

Така сайт, който има много по-малко реални посетители/потребители на дневна база, при месечния или седмичния отчет може да има малко повече неповтарящи се такива. Т.е. 10 души през целия месец може да са влезли само веднъж в даден сайт, но се отчитат като 10 реални.

А други 10 души може да са влизали всеки ден в друг сайт, но в отчета ще бъдат пак 10 реални посетители, а не 300, колкото са били реалните им влизания в сайта през цял месец, например 30 х 10 = 300. 

Това ясно се вижда от таблиците с данните по дни, в които реалните посетители в БЛИЦ са поне със 100 - 200 хиляди повече от следващите в класацията информационни сайтове.

И всекидневните, и седмичните и месечните отчети показват и други ключови предимства на БЛИЦ. 

Например:

- съотношение между реални посетители и общ брой посещения в сайта (Real users/ Visits). За БЛИЦ през изборната седмица то е 1:5,2, което означава, че всеки реален посетител е влязъл в най-малко 5 пъти през периода. За 24chasa.bg, който е най-близо в класацията до БЛИЦ, този показател е 1:2,7 - почти двойно по-малко влизания на реален посетител.

- съотношение на реални посетители и отворени/прочетени страници (Real users/Page views). За същата изборна седмица този показател за БЛИЦ е 1:20,3, което означава, че всеки реален посетител е прочел поне 20 страници. А за 24chasa.bg е 1:5,9, т.е. 1 реален посетител е прочел едва по около 6 страници.

Данните показват, че всеки един от постоянно растящият брой на читателите на БЛИЦ прави всекидневно множество посещения в сайта, защото винаги открива в него най-актуалните новини и привличащи вниманието интересни четива.

Това се потвърждава и от данните за средното време, което един реален посетител прекарва в сайта. През септември за БЛИЦ то е 1 час 8 минути и 26 секунди, а за 24chasa.bg - 19 минути и 31 секунди. 

БЛИЦ продължава да подобрява всички тези показатели, за да отговори на постоянно растящия интерес на многобройните си читатели. Ето и още малко статистика в тази насока. 

28 октомври, понеделник - денят на обявяването на резултатите от изборите за местна власт 2019 г. 



Ето и пълната класация Топ 30 само на новинарските сайтове в България на първия тур от местните избори 27 октомври 2019 година