БЛИЦ разбули мистерията с българските изтребители, обградили лайнер на Луфтханза (СНИМКИ)
Всъщност се касае за история от 2016 година
От Военновъздушните сили споделиха в профила си във Facebook интересна снимка, на която се виждат български изтребители, летящи край самолет на "Луфтханза".
Те не разкриват каква е била причината за ескорта. В коментари под поста потребители развиват различни версии. Според едни в самия самолет се е возела височайша българска персона. Други смятат, че се касае за отбелязване на специално събитие.
Снимка на самолета, ескортиран от изстребители, бе тиражирана в няколко медии. Всъщност се касае за история от 2016 година. Тогава Lufthansa бе организирала специален полет LH9916 от Франкфурт до София, който бе извършен от A380-841 (регистрация D-AIMD; сериен номер 48; лично име Tokio, доставен през ноември 2010 г.) Полетът бе с промоционална цел и на него бяха взети бизнеспартньори на авиокомпанията от България и група журналисти от български медии.
D-AIMD е в стандартна конфигурация за Lufthansa – 509 места, от които осем в първа класа, 78 в бизнес класа, 52 в премиум икономична и 371 места в базовата икономична класа. На първия етаж са разположени всички места в премиум икономичната класа и 336 от местата в икономичната класа. На втория етаж са местата първа класа, бизнес и останалите 35 икономични места. Германската авиокомпания експлоатира 14 такива машини.
При преминаването на българската граница германския A380 бе прехванат от дежурна двойка български изтребители МиГ-29 (бордове 17 и 39, управлявани от подполковник Русен и майор Славов), които извършиха по него тренировъчно вдигане по тревога в рамките на мисията „ер полисинг”. След края на тренировката бе извършена фотосесия във въздуха с участието на българските изтребители и А380. Снимането се извърши от двуместен МиГ-29 (борд 12) По време на нея пътническия самолет достигна почти до Стара Загора.
След приключването на фотосесията А380 се отправи към София, направи прелитане над летището и града на височина 500 m, след което с широк завой промени курса си и се отправи за приземяване на полоса 09. Мократа писта бе използвана в практически цялата си дължина за спиране, след което германския самолет бе паркиран пред правителствения терминал, където бе организирано официалното посрещане.
След близо четири часов престой, германския самолет отлетя малко след 17 часа.