Богдан Милчев разкри какви разговори е имал с Борисов и Рашков преди трагедията на "Струма"
Получих много упреци в последните часове от приятели и хора, с които работя. Мисля, че и аз нося отговорност за тази трагедия, каза той
Аз няма да се правя на телевизионен експерт и да коментирам маркировката и бордюра. Ще коментирам пътното платно. Това заяви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в "Лице в лице" по bTV.
"Тази трагична катастрофа се превръща в "типична". През определен период от време даваме жертви с автобуси. Първо 6 човека на "Тракия", после трагедията край Своге. Отдавна коментирам, че нищоправенето ще доведе до трето Своге", каза още Милчев.
"Получих много упреци в последните часове от приятели и хора, с които работя. Мисля, че и аз нося отговорност за тази трагедия. След Своге предизвикахме правителството да създаде специална агенция.
Борисов ми предложи аз да я оглавя. Ние се надявахме, че ще заработи тази агенция, а те назначиха хора, които нямат никаква експертиза и ръководство. Председател и заместник-председател са две момичета, които нямат никаква експертиза в тази насока. Свършиха административната работа и ги помолихме да напуснат", обясни още той.
Милчев изтъкна, че има проблем още в проектирането на пътищата.
"После идва качеството, където куцат страшно много неща. Организацията на движението е следващия огромен проблем. Следващият е контролът, за когото говорите във всичките му форми.
Липсва активния контрол, това е имитация на контрол. Законодателството трябва да сложи рамките на контрола и всичко останало. Липсата на политическа визия е другия проблем. Те не знаят какво трябва да се свърши", каза той, видимо разгневен.
"Какво трябва да се направи. Ние настоявахме да се извърши незабавен международен одит на пътищата. Имаме прекрасни експерти, но им нямаме доверие. Живеем в клептокрация.
Нямаме доверие на нашите експерти заради корупцията. Кои ще са тия експерти? Ще кажат Богдан да го направи и ще излязат и ще питат защо не Петър. Трябват ни независими експерти. Тази агенция за 6-7 месеца от създаването си трябваше да има оценка и да се знае къде са опасните места.
Законът за административните наказания работи в полза на нарушителите. Ние не създадохме агенцията, за да управлява риска и ако попадне в подходящи ръце ще свърши работата, която трябва.
Искаме да помогнем на българските правителства, а знаете ли защо не искат да работят с Института по безопасност и Борисов и Янев? Защото работят с удобни за тях експерти. Ако новото правителство откаже да работи с нас, не можем да говорим за промяна.
В края на май-началото на юни, имах разговор с Рашков и обеща, че ще предприеме всичко това и ще започне промяната. Това е моето доказателство, а аз никога не лъжа", завърши Милчев.