Борисов: Само преди 2 г. заради Батко и Братко европарите бяха спрени
Сега "Хемус" и още 4 скоростни пътя стават част от европейската пътна мрежа и ще се финансират от ЕС с близо 2 млрд. евро
"Приключиха техническите преговори с ЕК за магистрала "Хемус" и още четири скоростни пътя", съобщи министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев на пресконференция във ведомството си заедно с премиера Борисов. В резултат на това "Хемус" и отсечките Русе - Шумен, Варна - Дуранкулак, Дупница - Ихтиман и Пловдив - Асеновград стават част от новата разширена пътна трансевропейска мрежа, в която влизат и седемте български магистрали.<br /> <br /> "Правителството ще икономиса 2 млрд. евро от това решение, защото магистрала "Хемус" и четирите пътни отсечки струват на бюджета 2,5 млрд. евро. Като част от европейската пътна мрежа, изграждането им ще се финансира 80% от европейските фондове, а България ще плати само 20% от стойността й", обясни Плевнелиев. <br /> <br /> Очаква се до 30 юни 2011г. ЕК да изработи окончателните пътни карти и да одобри новата разширена пътна мрежа.<br /> <br /> Премиерът Борисов показа на картата на България къде ще се строят магистрали и важни свързващи пътни отсечки. "Успяхме да убедим ЕК, че това е жизненоважно за България, въпреки че в европейски план вече се говори как да се намали броят на магистралите, но ние още нямаме магистрали", каза премиерът и допълни, че за разлика от преди 2 г., когато заради Батко и Братко парите от еврофондовете за България са били спрени, сега министър Плевнелиев и екипът му дори са получили първа награда от ЕК за проекта си за енергийна ефективност. <br /> <br /> "В момента имаме магистрала София - Варна, пътят Шумен - Русе, който е изключително важен за тази част на Лудогорието, Варна - Дуранкулак, което ще направи региона привлекателен за бизнес и туризъм. Когато направим и "Рила” - от Дупница излизаме директно на Ихтиман, което е изключително пряк, бърз път, където има магистрали, бизнесът винаги идва и инвестира в тези региони”, каза Борисов./БЛИЦ <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br />