В Слънчев бряг беше поставено началото на превантивна лятна кампания "Ваканционен махмурлук" за английските туристи. Идеята е да се помогне на британските туристи да почиват спокойно и безопасно по Черноморието. Британското посолство, заедно с полицията и туроператорите, ще се бори срещу злоупотребата с алкохол от младите английски гости, с каквото те са много известни в последните години.
Прословутите бар-кролове (организирани обиколки по баровете за кратко време - бел.ред.) са една от най-популярните екстри за младите туристи в Слънчев бряг. За да се гарантира сигурността им, както и тази на останалите почиващи е въведено непрекъснато видеонаблюдение, командировани са полицаи от цялата страна и се осъществява строг контрол за спазване на правилата при обиколките на баровете. Те се организират от лицензирани фирми, които определят маршрута и осигуряват охрана.<br /> <br /> &quot;Миналата година имаме отнет лиценз от фирма, която осъществяваше бар-кролове, поради неспазване на правилата. Разбира се, беше доста индивидуален случай, но отнехме лиценз&quot;, разказа изпълнителният директор на &quot;Слънчев бряг&quot; АД Златко Димитров.<br /> <br /> В информационната кампания се поставя акцент и върху усилията на местните партньори за безопасността на туристите. &quot;Негативна тенденция, вече две години поред, е т.нар. &quot;балконинг&quot; - скачането от балконите. Това, искам изрично да го подчертая, е под силното въздействие на алкохола&quot;, обясни и директорът на ОД МВР - Бургас Милен Димитров.<br /> <br /> &quot;Това, което ме притесни най-много е, че миналата година имахме три смъртни случая след скачане от балкон. Имаме много способни български колеги в консулския отдел, но колкото и да си компетентен е изключително трудно да обясниш на родители как 17-годишният им син е починал, след като е паднал от балкона&quot;, коментира генералният консул на Великобритания Джон О'Шонеси.<br /> <br /> Той подчерта, че не възприема термина &quot;алкохолен туризъм&quot;, защото англичаните идват тук заради забавленията и чудесното море, а не заради евтиния алкохол. <br /> <br /> Въпреки всичко едно от най-важните послания в информационната кампания е срещу прекалената употреба на алкохолните напитки. Джон О'Шонеси каза, че от всичките 250 хиляди британци, които ежегодно посещават България, 100 хиляди почиват в Слънчев бряг.<br />