Липсата на сериозни санкции и недостатъчно адекватен контрол посочиха от транспортния бранш като причина за шофьори да карат след употреба на алкохол.
В конкретния казус шофьор на такси да шофира пиян, според тях е нужно утрояване на глобите, повече контрол и от самите фирми, предоставящи таксиметровите услуги и нови изследвания за водачите.<br /> <br /> След конкретния случай на пиян таксиметров водач, предизвикал тежката катастрофа в сряда вечерта, Валентин Божков, изп. директор на ИА &bdquo;Автомобилна администрация&quot; уточни, че той е бил вече лишаван от правото да управлява автомобил. След явяването си на изпита обаче той е бил формално чист и без глоби.<br /> <br /> Уточнение внесе и Румен Крумов, представител на националния съюз на превозвачите. Михаил Куртев, обвиняем за катастрофата и нарушаване на правилата за движение по пътищата, е предизвикал инцидента в извънработно време. &bdquo;Това не го оправдава, разбира се&rdquo;, добави Крумов. &bdquo;Проявите на такъв тип поведение акцентират върху една идея &ndash; дали е затворен цикъла в закона за установяване на нарушение и прилагането на санкция&rdquo;, заяви той. По думите му след множество нарушения лицето може да продължи да работи, събирайки си актовете.<br /> <br /> Представителите на сектора единодушно обявиха нуждата от по-високи санкции, повече контрол и затягане на изпитите.<br /> Според Крумов проблемът е в закона и факта, че в България се кара по един начин, а в чужбина &ndash; по друг. Той заяви, че у нас има усещане за безнаказаност заради липсата на ефектна нормативна уредба.<br /> <br /> Директорът на &bdquo;Автомобилна администрация&rdquo; добави, че сред предложенията е удостоверението за таксиметров шофьор да бъде срочно, тъй като в момента е безсрочно. &bdquo;Обсъдихме с бранша ежегодно шофьорът да оставя справка за контролните си точки и свидетелство за съдимост във фирмата към която работи.&rdquo; Друга обсъждана мярка е промяна в психотестовете и обезсилване на професионалното удостоверение. /БЛИЦ<br />