Още на 14 ноември ще стане известно кой ще управлява София, обявиха от сайта за анкети и проучвания www.buzzdash.bg. От малките часове до 18 часа същия ден на buzzdash.bg софиянци ще могат да гласуват за своя кандидат. Във всички квартали на столицата ще има и анкетьори с подвижни компютри. За около 10 часа ще има препитани повече от 10 000 софиянци.
По сходен модел България гласува 24 часа преди парламентарните избори. BUZZDASH позна с изключителна точност резултата на управляващата партия ГЕРБ. <br /> <br /> За тези избори летвата е вдигната още по-високо. Избирателите ще могат да се произнесат не само по въпроса кой ще е кметът на София, но и ще могат да кажат как изглежда идеалният за столицата градоначалник. Малко преди изборите BUZZDASH ще е готов с фоторобота му. <br /> <br /> Образът на мечтания кмет ще бъде изготвен, след като столичани се произнесат по ключовите въпроси за бъдещия градоначалник. Дали кметът трябва да е мъж или жена, колко упорит и властен трябва да е и какви да са управленските му приоритети са само част от въпросите в анкетната карта. От 13 октомври тя е качена на www.buzzdash.bg. Отговаряйки на въпросите, софиянци всъщност ще създават модел на онзи кмет, който искат да ги представлява на местно ниво. <br /> <br /> &laquo;Политиците вече трябваше да са дали възможност на софиянци да се произнесат по този въпрос. Но тъй като не са го направили, след месец ще могат да разберат дали ли са на избирателите си онзи кандидат, от когото софиянци са имали нужда или са удовлетворили единствено вътрешно партийните си интереси&raquo;,&nbsp; така Милко Георгиев от BUZZDASH обяснява идеята на кампанията &laquo;Направи си кмет&raquo;. <br /> <br /> Попълването на въпросите ще отнема не повече от 10 минути, a резултатите ще се отразяват в реално време. Специална система за обмен на данни между сайтовете ще осигури демографски профил на гласуващите, без това да изисква допълнителна инвестиция на време от тяхна страна. Тъй като по традиция резултатите от гласуването на BUZZDASH се отчита моментално, софиянци ще могат бързо да се ориентират в тенденциите и да си сверят часовниците, както и да разберат дали симпатиите им са на страната на губещите или на печелившите. <br /> <br /> Все пак трима анализатори ще нищят и улавят най-интересните тенденции от нагласите на софиянци. Кръстьо Петков ще разсъждава над управленските характеристики, Антоний Гълъбов ще следи как се държи градският човек като избирател, а Георги Лозанов ще коментира имиджа на желания политик. <br /> <br /> BUZZDASH ще бъде интересен не само за избирателите, но и за политиците. Последните ще могат да си направят изводи за посланията и насоките на кампанията, а след 15 ноември губещите ще намерят отговор на въпроса &laquo;Къде сбъркахме&raquo;.<br /> <br /> <br /> <i>Платформата <b>www.buzzdash.bg </b>тръгна у нас на 7-ми април 2009 г. Американският събрат на този сайт, придобива огромна популярност по време на кандидат-президентската кампания в САЩ&bdquo; когато предизборният щаб на настоящия президент Барак Обама използва изключително интензивно интернет пространството и в частност buzzdash.com, за да тества своите идеи преди да ги направи част от предизборната си платформа. Екипът разработва само онези концепции, които предизвикват одобрението на избирателите и много скоро резултатът е налице.<br /> <br /> Сайтът дава възможност за създаване на персонализирани анкети в различни категории, дискутирането и споделянето им онлайн. Платформата е канал за обратна връзка, изграден върху интернет, мобилни комуникации и телевизия (с възможност за гласуване през тях). Сайтът е също така място за формиране на общности и трибуна за дискусии около темите в анкетите. <br /> <br /> </i>/БЛИЦ