Бюджетната комисия отхвърли БСП за непряка реклама в хазарта
Текстовете предвиждат лотарийни игри, с изключение на томбола, бинго, или техните разновидности, да могат да се организират само от Държавното предприятие "Български спортен тотализатор"
Комисията по бюджет и финанси гледа на второ четене промените в Закона за хазарта, предложени от Валери Симеонов от "Обединени патриоти".
Миналата седмица НС гласува на първо четене измененията.
С измененията в Закона за хазарта се забранява организирането на хазартни игри, разпространението на билети, фишове, талони или други знаци, както и плащането на печалби на хазартни игри от лица или обекти или вериги без съответния лиценз.
Текстовете предвиждат лотарийни игри, с изключение на томбола, бинго, или техните разновидности, да могат да се организират само от Държавното предприятие "Български спортен тотализатор".
Законът предвижда в срок до 30 дни от влизане в сила, организаторите, чийто лиценз ще бъде прекратен, да учредят в полза на Държавната комисия по хазарта безусловна и неотменима банкова гаранция в размер на печалбите, които не са изплатени до този момент.
Предвижда се забрана на продажбите на талони и билети с хазартна цел на по-малко разстояние от 300 метра от училищата. Това правило сега се отнася само за казината.
„Не рекламата е тази, която взима парите от бедните“, заяви председателят на Комисията Менда Стоянова на депутата от БСП Румен Гечев, който съобщи, че се предлага да отпадне непряката реклама.
В момента в Закона за хазарта е забранена само пряката реклама.
От своя страна Валери Симеонов заяви на Румен Гечев, че предложенията му са взривоопасни, те биха причинили доста вреди. Симеонов напомни, че по времето на социализма държавата е финансирала изключително много спорта.
След тези изказвания Менда Стоянова помоли колегите си да приключат с медалите и да се върнат на темата за хазарта. Тя призова всички от Комисията да не си слагат етикети.
По темата се изказа и заместник-министъра на спорта доц. Стоян Андонов. Той изрази отрицателно мнение относно предложенията да се премахне възможността за непряка реклама и напомни, че това ще се отрази и на БСТ.
По време на разискванията в Комисията стана ясно, че в други страни има в пъти по-големи, агресивни и достъпни реклами от тези, които се правят в България.
След гласуване предложението на БСП за забрана на всякакъв вид хазартна реклама не мина обаче в бюджетната комисия.