Учени от Оскфордския университет установиха, че мъжете са по-привлечени от цени, изписани в червено. &quot;Червените&quot; цени провокират представителите на силния пол да харчат повече, докато при жените този маркетингов трик не минава, съобщава &quot;Дейли мейл&quot;.<br /> <br /> Проучването показало, че когато мъжете видят цени в червено, те вярват, че ще спестят два пъти повече, отколкото ако закупят стока, чиято цена е с черен надпис. Авторката на проучването д-р Нанси Пучинели установи, че мъжете имали чувството, че пестят много повече, когато си дават парите за стока, чиято цена е изписана в червен, отколкото в черен цвят. От проучването станало видно, че дамите са много по-добри в пазаруването и му посвещават много повече време.<br /> <br /> &quot;Жените са имунизирани срещу червените цени, защото вникват по-дълбоко в уловките на рекламите и по природа са по-скептични&quot;, коментира Пучинели и допълва:&nbsp;&quot;&quot;Вярно е и обратното - червените надписи карат представителите на силния пол да си мислят, че са сключили изгодна сделка&quot;.<br /> <br /> В експеримента на д-р Пучинели взели участие 400 души, на които били показани цени и реклами в различни цветове. Те трябвало да дадат оценка и колко биха спестили, купувайки дадения продукт.<br /> <br /> Мнозинството от мъжете били подлъгани от червения цвят и си мислели, че при червените етикети спестяват до 85 на сто от реалната цена. При жените не бил забелязан такъв ефект. Когато учените накарали мъжете да видят по-отблизо етикетите, &quot;червеният ефект&quot; изчезнал. Според оксфордския екип мъжете са подвластни на аления цвят поради еволюционни причини. <br /> <br /> Предишни проучвания установиха, че мачовците са по-привлечени от дами в червени тоалети, че келнерки в червени униформи получават по-големи бакшиши и на стопаджийки в червено по-често им спират автомобили. <br /> <br /> От еволюционна гледна точка мъжете свързват зачервяването с добро здраве и плодовитост на своята партньорка<br /> <br />