Димитровградчани отидоха в паркa и се върнаха в социализма СНИМКИ

Догодина ще бъдат представени двойно повече ретро автобуси, каза кметът Иво Димов

Помниш ли как друсаше на последните седалки на „Чавдар“? С този въпрос започваха разказите си посетителите на изложението на ретро автобуси в Димитровград за празника на града.

Четири обществени возила от Соц-а бяха представени днес в парк „Марица“, пише haskovo.info.

Посетителите можеха да видят представител на първата марка български автобуси „Родина“ и неговият наследник „Чавдар“.



"Първите автобуси се произвеждат в завода в Ботевград от 1953 година на базата на шаси от „Газ“, разказа собственикът и реставратор на автобусите Светослав Славов. Разбира се видът на автобусите днес е по-добър от оригиналния, защото се използват съвременни бои, но и тогава интериорът и екстериорът на автобусите „Родина“ са били забележителни, отбеляза той.


Първият български автобус Родина



Интериорът на автобус Родина

През 1974 година работниците от завод „Родина“ са били преназначени в новия завод „Чавдар“. Тогава започва и производството на емблематичните за обществения транспорт в България автобуси със същото име. Именно те бяха най-запомнените от посетителите днес, а шегата за друсането на задните седалки обиколи публиката.

Догодина в Димитровград ще бъдат представени двойно повече ретро автобуси, каза кметът Иво Димов. Сред тях ще бъде и любопитен „Мерцедес“, който е бил подарен на българския отбор по футбол на световно първенство в Германия през 1978 година. Той е открит от реставраторите във Франция и в момента се раставрира.



Ако епидемичната обстановка позволи догодина ще има и разходка с ретро автобусите, които са в движение и това ще донесе истинско изживяване на хората, допълни Иво Димов, който сам се качи на един от автобусите.

В автопарка от стари автобуси на пловдивското сдружение „Ретро автобуси” има над 20 автобуса от края на 50-те до 80-те години на миналия век, които са реставрирани в първоначалния им вид и блясък и са приведени в движение.