Промени в Закона за електронните съобщения готвят експертите в Министерството на транспрорта и съобщенията.
Според поправките договорите на потребителите за&nbsp;мобилен телефон, кабелна телевизия и интернет&nbsp; няма да се подновяват автоматично. Т.нар. автоматично преподписване бе една от причините за протестите, които потребителските организации организираха срещу телекомите.<br /> <br /> По-прозрачни и справедливи клиентски договори поискаха от Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги /АПТИУ/.<br /> <br /> Подготвяните в ЗЕС поправки предвиждат след изтичане на съответния договор за ползване на комуникационни услуги абонаментът да стане&nbsp;безсрочен. Ако потребителят иска, може с едномесечно предизвестие да се откаже от ползването на услугата, като няма да плаща неустойка. <br /> <br /> Два месеца преди изтичането на контракта, клиентите трябва да бъдат уведомявани, зада решат какво да предприемат в бъдеще.<br /> <br /> Поправки в закона предвиждат също така &quot;спам&quot;-енето да бъде ограничено - рекламни обаждания, есемеси или имейли на електронната поща на потребителите ще се получават, само ако клиентите са дали предварително съгласие да ги получават.