ДПС попари Петков: Ще защитаваме всеки набеден от властта гражданин
Поводът за размяната на репликите беше въпросът на ДПС защо правителството е разпоредило Национална компания “Железопътна инфраструктура” да подпише договор за финансиране на проект за 166,2 млн. лева
ДПС е само фокусирано единствено в защитата на един от своите депутати – Делян Пеевски. Разбирам, че това е единственият им фокус, но може да се фокусираме и върху други неща, които интересуват българските граждани. Това заяви премиерът Кирил Петков от парламентарната трибуна.
Той бе в Народното събрание, за да отговаря на въпроси на ДПС за разрешението на Министерството на транспорта и на Национална компания "Железопътна инфраструктура" да подпишат договор за финансиране на проект "Модернизация на жп линия София - Драгоман - сръбска граница".
Петков ще го въртят на шиш днес
Депутатът от ДПС Станислав Анастасов му отвърна, че ДПС ще защитава всеки невинно набеден български гражданин от Кирил Петков, „Продължаваме промяната“ или кръга Капитал, дори ако ще да е от самата ПП, каквито случаи според него вече имало.
Поводът за размяната на репликите беше въпросът на ДПС защо правителството е разпоредило Национална компания “Железопътна инфраструктура” да подпише договор за финансиране на проект за 166,2 млн. лева по Оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020, без одобрение от Еврокомисията.
Под въпроса са се подписали председателят на партията Мустафа Карадайъ и колегите му Делян Пеевски, Халил Летифов и Станислав Анастасов. Проектът, визиран от тях, е “Модернизация на жп линия София – Драгоман – сръбска граница, жп участък Волуяк – Драгоман – фаза 1”.
Дали тези действия на правителството са съобразени с правилата за разходване на европейски средства, както и ще бъде ли спрян проектът до получаване на съответното разрешение от Брюксел, искат да знаят депутатите.
И уточняват: “Следва да се има предвид, че нито ДПС, нито нейни народни представители имат каквото и да било отношение към този договор, а недопустимите манипулации и лъжи в отделни медийни публикации очевидно целят да отклонят общественото внимание от поредното незаконосъобразно действие на управляващите, водещо до злоупотреба с европейски средства”.
Премиерът отговори, че има поне 10 регламента, които го позволяват, а у нас това разрешава чл. 24 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове. Той позволява подписване на договори преди одобрения от Брюксел, когато има решение на Министерски съвет, в което са посочени източници на финансиране, ако проектът не бъде одобрен.
Участъкът София-Драгоман е разделен на два лота, като първият е от Волуяк до Петърч. Печели го обществена поръчка сдружение “Вистра”, в което са ВДХ АД (бившето “Водстрой 98”) и испанската “Лантания”. Сумата за строителството е 92 млн. лв.
ДПС отправиха питането си до премиера, защото медийни публикации свързват “Водстрой 98” с Делян Пеевски, за което движението категорично отрича каквито и да е връзки. ВДХ бе придобита от “Хидрострой” през 2016 г. Вторият лот от Петърч до Драгоман печели гръцката фирма “Терна”, а стойността е 275 млн. лв. “Терна” е готова с техническия проект, чака разрешения за строеж. За лота от Волуяк до Петърч също има технически проект, който е в процес на одобрение и се очаква финално одобрение от Брюксел.
На питания и въпроси на депутати ще отговарят още вицепремиерите Борислав Сандов и Гроздан Караджов, министрите Атанас Атанасов, Христо Проданов, Бойко Рашков, Теодора Генчовска, Георги Гьоков, Драгомир Заков, Иван Иванов и Николай Събев.